Ansökan är stängd
Ekonomiansvarig till Bolag inom Armatec & CO
Har du erfarenhet som redovisningsekonom eller bolagsekonom? Vill du ta steget in i en dynamisk tillväxtresa där du får helhetsansvar för flera bolag inom en koncern, samtidigt som du leder och utvecklar en ekonomiassistent? Då kan detta vara möjligheten du letar efter!
Om tjänsten
Som bolagsekonom/ekonomiansvarig på Armatec ansvarar du för tre bolag inom koncernen. Du får ett omfattande ekonomiskt helhetsansvar med både operativa och strategiska inslag, samt ledaransvar för en ekonomiassistent på heltid. Rollen är mångsidig och ger stora möjligheter att både påverka och forma ditt arbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Ansvar för löpande bokföring, avstämningar, löner och administration.
• Självständigt hantera månads - och årsbokslut samt moms- och skatteredovisning.
• Ekonomisk support till verksamheten och analys av bolagens resultat.
• Möjlighet att utveckla ekonomifunktionerna och förbättra interna processer.
Rollen är bred och sträcker sig bortom de traditionella ekonomiansvarsuppgifterna. I rollen kommer du även att vara en strategisk partner till VD och förväntas ta ett övergripande ansvar för de tre bolagens administration som bland annat inkluderar:
• Leda initiativ för ISO-certifiering
• Säkerställa internkontroller och kvalitet i rutiner
• Följa upp och utveckla IT-processer
• Ansvara för och följa upp frågor relaterade till code of conduct
• Arbeta för att verksamheten är effektiv, välstrukturerad och uppfyller höga kvalitetskrav
Hos Bolagen inom Armatec & CO erbjuds du en trygg och stabil arbetsplats med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Du blir en del av ett engagerat team där samarbetet präglas av öppenhet och stödjande kollegor. Kontoren ligger i Hägersten, och du erbjuds flexibilitet med viss möjlighet att arbeta hemifrån samt flextid.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är trygg i din roll som redovisningsekonom/bolagsekonom och som trivs med att ta eget ansvar. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har ett analytiskt arbetssätt. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete effektivt, samtidigt som du drivs av att arbeta mot gemensamma mål i ett team.
Krav:
• Minst 2–3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är självgående i månad- och årsbokslut.
• Goda kunskaper i Excel.
• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande:
• Erfarenhet av momsredovisning och ledarskap.
• Vidareutbildning inom ekonomi.
Om företaget
Armatec är ett kunskapsföretag inom flödesteknik som sedan 2003 löser tekniska utmaningar inom vatten,värme och processhantering. Armatec har i grunden över 70 års erfarenhet av branschen då olaget är sprunget ur Armaturjonsson. Armatec är verksamma med dotterbolag i Sverig, Norge, Danmark och Finland och ägs av Ernströmgruppen.
Hos oss på Armatec får du möjligheten att erbjuda kunderna ett komplett system av produkter som samverkar med varandra för att lösa en funktion i deras system. Till exempel fjärrvärmecentraler, återströmningsskydd och legionellaskydscentraler.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Armatec med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sebastian Ragnarsson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.