Ansökan är stängd
Ekonomiansvarig/ Affärscontroller till Kaptena Sverige AB
SJR tillsätter nu en ekonomiansvarig/affärscontroller till Kaptena Sverige AB.
Kaptena utvecklar och digitaliserar det svenska ekosystemet för onoterade värdepapper. Deras mål är att göra det enklare att starta, driva, äga och investera i onoterade företag. Idag erbjuder Kaptena två värdeskapande tjänster: Kapsure - "ISK" för onoterat Kapclear - "Den Smarta Aktieboken" för onoterat och sitter i inbjudande lokaler i centrala Stockholm.
Detta är en konsultrekrytering vilket innebär att du blir anställd konsult via SJR den första perioden om 6 månader, därefter är tanken att man blir erbjuden en anställning hos Kaptena förutsatt att alla parter är nöjda. Uppdraget startar under januari/februari.
Om tjänsten
Rollen som ekonomiansvarig/ affärscontroller (EAAC) är en nyckelbefattning i Kaptena och en resurs för ledningen och styrelsen och ska agera som dess ekonomiska expert. EAAC ska aktivt och på eget initiativ analysera företagets ekonomiska läge och verksamhet samt lägga fram förslag till förändringar, förbättringar och andra åtgärder för att utveckla företaget.
Rätt person för rollen ska vara redovisningskunnig, analytisk, noggrann, verksamhetsnära, prestigelös och ha lätt för att samarbeta med bolagets olika avdelningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiansvarig/affärscontroller rapporterar du till företagets VD och ingår i företagets ledningsgrupp och ansvarar för att underhålla och utveckla företagets affärssystem och rutiner, och har följande arbetsuppgifter.
- Bokföring och redovisning ax till limpa enligt K2.
- Utveckla processer, planer och genomförande av arbetet att ta fram bokslut och årsredovisning i samråd med revisor.
- Årsredovisning
- Upprätta en ekonomihandbok.
- Kundfakturering.
- Leverantörsutbetalningar.
- Avstämning och reskontra.
- Löner och tidrapportering.
- Kassa och likviditet.
- Budget & Utfall
- Prognos & Analys
- Likviditet
- Skatter och avgifter
Lämplig bakgrund
Som ekonomiansvarig/affärscontroller är du ensamt ansvarig för ekonomiarbetet hos Kaptena. Vi söker efter dig som är administrativt lagd och gillar ordning och reda. Du ska ha arbetat som exempelvis ekonomiansvarig, controller eller redovisningsekonom tidigare och kunna grundläggande ekonomirutiner, bokföring och redovisning enligt K2 samt sedvanliga controlleruppgifter. Du är noggrann och strukturerad som person. Du måste vara positivt inställd till förbättringsarbete, eftersom att bolaget strävar efter ständig förbättring. Eftersom du kommer att arbeta självständigt med olika moment är det viktigt att du kan planera din tid och hålla deadlines.I din roll kommer du att ha daglig kund- och leverantörskontakt på både svenska och engelska i tal och skrift. Du behöver ha god datorvana och ha lätt för att lära dig olika system. Ekonomiarbetet sker i Fortnox och Excel.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-01-12.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Kontaktperson
Malin Lindqvist
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.