ekonomiassistent-till-leverantorsreskontran-image
Ansökan är stängd
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Ekonomi- och systemadministratör till uppdrag i City

Har du ett intresse för projekt, ekonomi och system, och vill arbeta i en spännande roll med många kontaktytor? Då vill vi gärna låna en minut av dig till att läsa om denna spännande möjlighet!

Om tjänsten

SJR söker nu för kunds räkning en ekonomi- och systemadministratör, som kommer att ha en viktig roll i implementeringen av Microsoft Dynamics FO. Du kommer dels att säkerställa faktura- och ekonomiflödet inom leverantörsreskontran, men kommer även att arbeta med tidrapportering och annan personaladministration.
Du kommer att tillhöra ett team om 7 personer. Vår kund är verksam i bygg och anläggningsbranschen, och sitter i inbjudande lokaler i hjärtat av Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta på distans del av veckan. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person kan det därefter finnas möjlighet till överrekrytering till kunden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Din roll kommer bland annat att innefatta
- Kontering, kontroll och avstämningar i projekt samt underhåll av system för leverantörsreskontra och inköpssystem
- Hantera administration av tidrapporteringsverktyg WEBB-tid (intern – och externtimmar). Upplägg nya användare och licenshantering.
- Säkerställa tidrapporteringprocessen följs inom organisationen och uppdatering av projektrapportering i ekonomisystem.
- Fakturering till kund samt förbereda verifikationer för vidarefakturering och fakturering.
- Hantering IT behörigheter
- Delaktig i månads- kvartals- och årsbokslut
- Övrig förekommande ad-hoc uppgifter
- Support till verksamheten avseende leverantörsfrågor, tidrapportering och projektkostnader
- Upprättande av nya projekt i affärssystem enligt kontrakt och budget
- Framtagning av underlag för fakturering. Uppdatering av faktureringsplaner
- Framtagning av underlag till projektrapportering
- Support till projektledning avseende underlag och frågor kring projektuppläggning

Lämplig bakgrund

Vi tror att du som söker denna roll har erfarenhet av arbete med systemadministration, alternativt att du har flerårig erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och har erfarenhet av arbete i Dynamics FO eller Medius. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet, och det är önskvärt att du har en utbildning inom ekonomi eller närliggande.

Personliga egenskaper

Det är meriterande om du arbetat inom HR-administration eller som office manager, men detta är inget krav. Centralt för denna roll är att du har ett stort intresse för att arbeta i system, att du är en förändringsbenägen och kommunikativ person samt att du har en god social förmåga och kan hantera många kontaktytor.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustav Kendel. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-10

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.