Bred ekonomiassistent till långsiktigt uppdrag i Mölnlycke – Hero
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Ekonomi- och Kontorsassistent till bolag i Hägersten

Är du en driven och noggrann person med passion för ekonomi och kontorsadministration? Vill du vara en viktig del av ett dynamiskt och växande installations- och serviceföretag? Då är detta rätt möjlighet för dig!

Uppdraget är med start i mitten av augusti och förväntas pågå i ca 6 månader. För rätt person finns det möjlighet att uppdraget övergår i en direkt anställning hos kund. Arbetstiderna är förlagda från kl. 07.00-16.00 och du förväntas vara på plats på kontoret i Hägersten under dessa tider.

Om tjänsten

Som Ekonomi- och Kontorsassistent kommer du att spela en avgörande roll i att stödja bolagets Ekonomi- och HR-chef med varierande och utmanande arbetsuppgifter. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa smidiga ekonomiska processer och en effektiv kontorsdrift. Här är några av de arbetsuppgifter och ansvarsområden du kommer att ha:

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ansvarig för kund- och leverantörsreskontran
- Kundhantering i ekonomisystemet och kopplingen mot SDF
- ROT- fakturering och rapportering till Skatteverket
- In- och utbetalningar samt bevakning av dessa
- Löpande bokföring och avstämning av konton
- Registrera projektbudget i Briljant
- Ansvarig för löneadministration inkl. årsrutiner som ATF och semesterårsavslut
- Rapportering till FORA och Collectum
- Ansvara för deklaration av arb.giv.avg och skatt inkl. betalning av dessa till SKV
- Periodisk sammanställning och betalning av moms till SKV

Kontor/Administration
- Inköp av kontorsmaterial
- Ta emot besökare/Bud
- Administrera telefonväxeln och dess användare
- Posthantering
- Administrera beställning av bensinkort mm kopplat till företagsbilarna
- Beställning av frukost/lunch mm i samband med personalmöten/utbildningar
- Administration av fruktkorg och mjölk till lunchrummet
- Beställa telefoner, datorer mm vid nyanställningar i samråd med ekonomi- HR Chef
- Administrera ABAX
- Administrera tider för däckbytardagar
- Hålla kontaktlistor och telefonlistor uppdaterade
- Av- på anmälan av anställda hos relevanta leverantörer (tex YP, Ahlsell)
- Övriga kontors- och lokalrelaterade uppgifter

Lämplig bakgrund

För att passa i rollen har du minst en gymnasial utbildning samt något års erfarenhet av en liknande roll. Det är ett krav att du har arbetat med löneprocessen tidigare och att du gillar att arbeta i en bred roll som spindeln i nätet.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och har ett öga för detaljer. Du trivs med att ha många bollar i luften och har en naturlig fallenhet för att skapa ordning och reda. Om du dessutom har erfarenhet av ekonomiadministration och gillar att arbeta i en dynamisk miljö, kommer du att trivas utmärkt hos oss!
Kom och bli en del av vårt engagerade team där din insats verkligen gör skillnad. Skicka in din ansökan idag och ta första steget mot en spännande karriär hos oss!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-07-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.