Ansökan är stängd
Contract koordinator
Om tjänsten
Nu söker vi en Contract koordinator till det internationella företaget Mettler Toledo, som är en ledande tillverkare och leverantör av bland annat vägningsinstrument och analysinstrument som används av bland annat laboratorier, läkemedelsföretag och företag som utvecklar framtidens batterier. Mettler Toledo är nu i början av en digitaliseringsresa och därmed även ett systembyte där de ska gå från att byta befintligt affärssystem, ASW till SAP. De behöver därför förstärka deras team med flera medarbetare varav två personer till den här rollen som Contract administrator.
Här har du möjlighet att arbeta hos ett företag, vars produkter verkligen gör skillnad för samhället. Du får arbeta i ett globalt och stort företag, men där företagskulturen präglas av en familjär stämning. Du kommer att arbeta från deras lokaler i fina Hammarby Sjöstad i Stockholm men har också möjlighet att arbeta delvis hemifrån.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen har många kontaktytor. Som Contract koordinator sitter du centralt i Service Operations Nordic avdelningen som spindeln i nätet. Du kommer ha ett nära samarbete med Service Sales teamet, men även Product Sales, Dispatch, Invoicing och Tekniker på fältet. I rollen ansvarar du för att skapa och validera servicekontrakt i affärssystemet så att de följer Mettler Toledos interna riktlinjer. Du hjälper Service Sales och servicekoordinatorer med att administrera återkommande kontraktförnyelser och ändringar i avtalen. Du är en person som tycker om och kan balansera att det händer mycket och vara noggrann och se till att det blir korrekt i vårt affärssystem ASW. Under kommande år kommer vi göra en förändringsresa till SAP. Contract koordinator rollen kommer under resans gång förändras till att få även viss kundkontakt vid kontraktsförnyelse.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Skapa nya serviceavtal
• Registrera/administrera serviceavtal
• Förnya serviceavtal
• Uppdatera servicerelaterade data (t.ex. uppdatera listor på utrustning och servicetjänster baserat på nya installationer och tekniska undersökningar)
• Hantera filer och dokumentation av serviceavtal
• Bevaka kontrakt och information från servicekoordinatorer
• Hantera rabatter och prisökningar
• Manuellt hantera/administrera servicesammanställningar av sålda produkter (t.ex. vågar från Excel till affärssystemet på månadsbasis)
• Sammanställa rapporter av befintliga serviceavtalskunder från affärssystemet till Service Sales teamet
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med minst två års erfarenhet av en administrativ och koordinerande roll samt en avklarad gymnasieutbildning. Du har erfarenhet från ett tillverkande bolag med en bred produktportfölj. Du har exempelvis arbetat som säljkoordinator tidigare och är van vid avtalshantering och mycket kontakt internt och externt. Du har god systemvana och goda kunskapar i Excel samt resten av Office-paketet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande för tjänsten är en eftergymnasial utbildning, exempelvis inom Business administration eller liknande samt erfarenhet av SAP. Har du goda språkkunskaper i danska eller norska är även det meriterande.
Som person är du nyfiken, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö där det händer mycket och du har inga problem att ha flera bollar i luften, samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är serviceminded och trivs med att ha flera interna och externa kontaktytor.
Om företaget
Mettler Toledo tillverkar och säljer vågar och vägningssystem, samt analys- och processinstrument för tillverkande företag och laboratorier. Huvudkontoret ligger i Schweiz och är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen cirka 17 000 anställda. Mettler Toledo Nordic är en försäljnings- och serviceorganisation. I Norden har vi cirka 200 medarbetare och förra året omsatte Norden 600 miljoner SEK.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Mettler Toledo med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sebastian Ragnarsson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.