Om tjänsten
Som Business Development Manager kommer du att axla ansvaret för att driva stora och komplexa affärs-case för Sodexos olika tjänster som är riktade mot medelstora och stora kunder, såväl befintliga som potentiella.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ditt primära fokus kommer att ligga på nyförsäljning i både svenska och nordiska marknader. Du blir en integrerad del av vårt seniora team med huvuduppdrag att driva tillväxt för företaget, framför allt i Sverige men även i Norden och övriga europeiska länder. Du kommer att ha nära kontakt med dina nordiska och europeiska kollegor samt med delprojektledare i komplexa europeiska och globala affärer.
Du kommer även att arbeta nära ledningsgruppsmedlemmar och ha tvärfunktionell samverkan med kommersiella och operationella avdelningar. Vidare kommer du ha en central position inom flera nyckelansvarsområden bl a att äga och utveckla affärer, skapa och driva fram lösningar som effektivt svarar mot de kommersiella behoven. Du rapporterar till chefen för affärsutveckling.
I denna roll kommer du arbeta med tjänste- och organisationsdesign, formandet av strukturer samt prissättning som skräddarsys för att tillfredsställa kundernas specifika behov och säkerställer en optimal leverans av Sodexos tjänster. Vidare kommer du leda och samordna projektteam bestående av tjänstespecialister, funktionellt ansvariga och styrgrupp. Detta inkluderar även ansvar för en smidig överlämning till driftorganisationen vid projektuppstart och implementering.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen samt 3–5 års erfarenhet som managementkonsult eller liknande med inriktning mot affärsrådgivning. Din erfarenhet kan antingen vara på kostnadssidan eller intäktssidan och du bör ha kompetens inom projektledning Vidare är erfarenhet från B2B kontrakt och komplex försäljning mycket meriterande.
Personliga egenskaper
Du har stark analytisk kapacitet samt ett organiserat och strukturerat arbetssätt. Vidare har du en starkt kommunikativ förmåga liksom vana av att genomföra presentationer. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. I denna roll är det avgörande att du kan engagera både interna och externa intressenter.
Du bör kunna skapa förutsättningar för framgång, delegera ansvar och erbjuda stöd för att lyfta andra i teamet. Denna position erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett företag som har en positiv inverkan på många människors livskvalitet Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där du kan göra verklig skillnad.
Om företaget
Sodexokoncernen är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra medarbetare och alla vi servar. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner.
Sodexo tillhandahåller cateringtjänster till företag, institutioner och evenemang. Bolagets matkoncept sträcker sig från näringsriktiga måltider till kulinariska upplevelser. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 64 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Sodexo med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta Seniorkonsult Hendrik Dahlgren på 070-471 59 03. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om SJR Executive Search
SJR Executive Search är en del av SJR, ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Vi rekryterar framtidens ledare och talanger på högsta nivå – människor som på riktigt gör skillnad i krävande miljöer. Vår vision är att genomföra rekryteringar som får företag och människor att växa och utvecklas.
SJR Executive Search grundades 2008 och är en del av koncernen SJR in Scandinavia AB (publ) noterat på First North.
Kontaktperson

Hendrik Dahlgren
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.