Ansökan är stängd
Billing Manager Hypergene Malmö
På Hypergene vill vi utmana och utvecklas i allt vi gör. Det gäller både våra lösningar och hur vi är som företag och arbetsgivare. Vi tror också på att möjliggöra förändring genom mod och samarbete – att våga prova nya vägar med varandras stöd.
Om tjänsten
Som Billing Manager blir du en del av ekonomifunktionen som tillhör vår Corporate Support. Hela Corporate support-teamet (Ekonomi, IT, Facility och HR) består av nio medarbetare som arbetar tätt tillsammans. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara att utfärda och skicka fakturor till kund i nära samarbete med vår Financial Controller och vår Accounting Manager. Rollen rapporterar till CFO som sitter i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Billing Manager kommer du att arbeta med att säkerställa kvaliteten och effektiviteten i faktureringen.
Du ansvarar bland annat för:
• att säkerställa korrekt information från involverade avdelningar för att rätt pris faktureras till kund (accurate billing).
• effektivisering av faktureringsprocessen och dess verktyg.
• att stötta och bidra till ekonomifunktionens övriga arbete.
Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen har du en akademisk utbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet av liknande tjänster.
Du har en generellt hög IT kompetens och goda kunskaper både i Excel och i olika BI system.
Du är driven och självgående med förmågan att ta egna initiativ. Du är noggrann och strukturerad, nyfiken och ifrågasättande. Då du kommer ha många interna kontaktytor är det viktigt att du är prestigelös och kommunikativ och har lätt för att knyta kontakter och att samarbeta med olika personer. Eftersom Hypergene är ett internationellt bolag är det en självklarhet att engelska är en naturlig del av ditt arbete.
Personliga egenskaper
Som person är du proaktiv och lösningsorienterad men samtidigt lyhörd och har lätt för att anpassa dig utifrån nya förutsättningar och vägval. Du är intresserad av och sätter dig gärna in i företagets samtliga flöden och processer. Din analytiska och strategiska förmåga såväl som din förmåga till planering, detaljorientering och struktur utgör ett värdefullt inslag i ditt arbetssätt. Med din prestigelöshet och goda förmåga att kommunicera så är du lätt att samarbeta med och det är enkelt att trivas i ditt sällskap.
Vad erbjuder vi
På Hypergene vill vi utmana och utvecklas i allt vi gör. Det gäller både våra lösningar och hur vi är som företag och arbetsgivare. Vi tror också på att möjliggöra förändring genom mod och samarbete – att våga prova nya vägar med varandras stöd.
Detta tankesätt har hjälpt oss att bygga ett företag där vi verkligen bryr oss om varandra och våra kunder. Ett företag som har vuxit kraftigt under många år. Vårt förhållningssätt är inkapslat i våra tre kärnvärden, som vägleder oss och kännetecknar oss som företag.
Samarbete - Vi drar nytta av varandras färdigheter, personligheter och sätt att tänka
Utveckling - Vi förändras ständigt och letar efter nya sätt att utveckla vårt företag och våra lösningar
Smarthet - Vi är innovativa och söker de smartaste vägarna framåt
Om företaget
Hypergene är ett Tech-bolag på marknaden för beslutsstöd och verksamhetsstyrning
– med en molnbaserad (SaaS) produkt för planering, uppföljning och analys.
Med vår hjälp kan kunder styra mot sina mål och nå en ny, högre nivå av prestation och effektivitet.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor.
Ansökan
I denna rekrytering har Hypergene valt att samarbeta med SJR.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr.se.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!
Kontaktperson
Annie Höjman
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.