ap-specialist-inom-sap-s-4hana-vim-image
Ansökan är stängd
Stad:
Stockholm
Tjänsteområde:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Jobbtyp:
Uthyrning

Reskontraspecialist inom masterdata till värdsledande företag i Södertälje

Är du en noggrann och analytisk person med erfarenhet av leverantörs- (AP) och kundreskontra (AR)? Trivs du i en dynamisk miljö där du får arbeta med masterdata och säkerställa kvalitet i ekonomiska processer? Då kan detta vara rollen för dig!

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Reskontraspecialist inom masterdata till vår kunds shared service center. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjlighet därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybridmodell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 50% av veckan och resterande tid hemifrån.

Om tjänsten

Som Reskontraspecialist inom masterdata kommer du att spela en nyckelroll i att hantera och uppdatera masterdata för leverantörer och kunder. Du säkerställer att all information är korrekt, uppdaterad och följer interna riktlinjer och externa regelverk. Du kommer att arbeta i ett team bestående av åtta processexperter för leverantörs- och kundfordringar där ni tillsammans arbetar för att optimera och effektivisera processerna kring reskontrahantering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hantering och underhåll av masterdata för kunder och leverantörer
- Säkerställande av korrekt fakturering och betalningsflöden
- Uppföljning och analys av transaktioner inom kund- och leverantörsreskontra
- Processförbättringar och implementering av nya rutiner inom masterdata
- Samarbete med interna och externa intressenter

Lämplig bakgrund

- Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av leverantörsreskontra (Accounts Payable) och kundreskontra (Accounts Receivable) samt god förståelse för masterdata och dess påverkan på ekonomiska processer
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av affärssystem och ekonomi-/ERP-system. Meriterande om du har erfarenhet av SAP S/4 Hana och/eller Oracle.
- Goda kunskaper i Excel och analytisk förmåga
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper

Du är strukturerad, noggrann och trivs i en roll där du får arbeta både operativt och strategiskt. Du har en passion för förändring. Du har en drivkraft att tillsammans med dina kollegor uppnå goda resultat. Du ser till helheten och förstår hur du kan omvandla verksamhetens behov till konkreta mål och aktiviteter samt att följa upp dem för att se att vi når önskad effekt. Du är flexibel, har integritet och en stark ansvarskänsla för leveranser. Tvärfunktionellt samarbete liksom att bygga och underhålla relationer är självklart för dig.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-03-18.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.