Ansökan är stängd
AML analytiker inom ODD till Svea Bank
SJR tillsätter nu en AML/ODD-analytiker med erfarenhet av ODD till Svea Bank. I rollen som AML/ODD-analytiker hos Svea Bank kommer du vara en nyckelperson i bankens arbete mot penningtvätt.
Svea Bank sitter i fina moderna lokaler, nära Mall of Scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Uppdraget är med start omgående och inledningsvis 6 månader, därefter finns stora möjligheter till förlängning alternativt direktanställning hos Svea Bank.
Om tjänsten
I rollen som AML/ODD-analytiker förväntas du vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet genom att granska och analysera kundkännedomsinformation för nya och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen Customer Due Dilingence inom banken som idag består av 15 personer. Gruppen arbetar främst mot företagskunder men även viss bearbetning mot privatkunder förekommer.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a:
-Hantera och utföra ODD och EDD på Svea Banks kunder
-Vid behov inhämta kompletterade underlag från kunder för att kunna uppnå kundkännedom.
-Hantera generella frågor som inkommer till funktionens mailbox
Lämplig bakgrund
Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet av ODD/AML från bank i minst 1 års tid. Vi ser gärna att du har en högskoleexamen med ekonomisk eller juridisk inriktning eller motsvarande och du kommunicerar flytande på svenska och engelska.
Vi söker dig som är driven och vill vara del av att bygga upp något, samt är orädd att ta dig an nya uppgifter. Du har en god förmåga att ta till dig nya kunskaper och kommer gärna med initiativ och idéer samt bidrar till teamet med din positiva och arbetsamma attityd.
Vidare är du analytiskt lagd och kan bearbeta och analysera information för att identifiera avvikande uppgifter eller riskdrivande faktorer. I den här rollen behöver du kunna fatta snabba beslut och agera om du upptäcker ett avvikande eller misstänkt kundbeteende. Du har hög integritet och bra förståelse på vad som innebär att arbeta med sekretessbelagd information. Det är mycket viktigt att du är kommunikativ och kan förmedla information till olika delar av organisationen på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vidare är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande, och trivs i en organisation med högt tempo där mycket händer.
Om företaget
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i Arenastaden, Solna.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12 -27.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Kontaktperson
Atena Vinogradova
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.