Ansökan är stängd
Agency Accountant & Controller till HDI Global Specialty SE
Anslut till HDI’s team på Kungsholmen för en dynamisk arbetsmiljö. Den platta organisationsstrukturen erbjuder både frihet och stöd från ett stabilt moderbolag, vilket ger möjligheten att direkt bidra till framgången inom försäkringsbranschen.
Om tjänsten
Som Accountant and Controller inom Agency Business hos HDI Global Specialty kommer du att spela en central roll i hanteringen av bolagets växande agenturaffär. Du kommer att:
• Sköta teknisk och finansiell redovisning av agenturaffären, vilket inkluderar utmanande och varierande uppgifter.
• Hantera agenturernas bank- och depåkonton, inklusive avstämning, utbetalning och kontroll.
• Utföra löpande bokföring samt månatliga avstämningar av premie- och skaderapporter.
• Hantera fakturor kopplade till agenturaffären.
• Rapportera affärens premieskatter till ansvariga HDI-kontor.
• Arbeta tätt tillsammans med övriga medlemmar i Agencyteamet, och ha regelbunden kontakt med HDI’s agenturer och kollegor inom HDI Global Specialty´s olika kontor och affärsområden.
• På sikt bidra till utveckling och effektivisering av manuella och systemtekniska rutiner.
Lämplig bakgrund
• Stort intresse för siffror
• Flera års arbetslivserfarenhet
• Är mycket datavan och har goda kunskaper inom Excel
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, för att hantera internationella kontakter
• Det är meriterande om du har eftergymnasiala studier inom ekonomi
• Det är meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbolag, bank eller liknande ekonomiverksamhet
Personliga egenskaper
Vi söker en kvalitetsmedveten och ansvarstagande person med stark känsla för detaljer och struktur. Idealiska kandidater är självgående, tålmodiga och har god förmåga att planera och prioritera sitt arbete. Vi värdesätter samarbetsförmåga, initiativrikedom, flexibilitet och en lösningsorienterad inställning, samt ödmjukhet och respekt i ett prestigelöst arbete där alla ses som viktiga för helheten. Du bör ha en passion för att arbeta med siffror och en uttalad vilja att ständigt förbättra processer.
Vad erbjuder vi
HDI erbjuder en plats i ett engagerat team bestående av 11 personer, beläget i trivsamma lokaler på Kungsholmen. Arbetsplatsen är öppen och inkluderande, vilket uppmuntrar till entreprenörskap och personlig utveckling. Företaget strävar efter att bli den bästa arbetsplatsen i Stockholm inom försäkringsbranschen, där varje medarbetares unika kunskaper värdesätts och utvecklas.
Om företaget
HDI Global Specialty SE är en del av Talanx Group och är en stark och etablerad aktör på den internationella försäkringsmarknaden. Med vår välutvecklade expertis och vårt breda nätverk erbjuder vi agentur- och specialförsäkringslösningar som är skräddarsydda för att möta våra kunders behov.
Våra specialistteam på lokal nivå ger snabba svar och expertstöd till partners och kunder. Vi är engagerade i att utveckla långsiktiga partnerskap och att erbjuda en mycket hög servicenivå inom alla våra försäkringsområden.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar HDI Global Specialty med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sebastian Ragnarsson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.