Ansökan är stängd
Administrativ assistent med ansvar för klient- och ärenderegistrering
Är du lösningsorienterad, ansvarsfull och har ett högt inre driv? Vill du arbeta på ett familjärt bolag som värderar samarbete och utveckling högt? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
Som administrativ assistent med ansvar för klient- och ärenderegistrering (Client Matter Intake Control) kommer du att ingå i ett trevligt och familjärt CMIC-team som är en del av ekonomifunktionen som idag består av 18 medarbetare. Rollen utgör en viktig funktion med syftet att kontrollera och kvalitetssäkra att nya klienter och ärenden läggs upp på ett korrekt sätt. Du kommer att ha ett nära samarbete med faktureringsgruppen och rapporterar till ansvarig chef för CMIC-teamet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• I samråd med juristerna utföra jävskontroller och penningtvättkontroller avseende nya klienter och ärenden.
• Registrera nya klienter och ärenden i affärssystemet, Dynamics 365 Business Central
• Kontakter med klienter och DLA Piper-kontor i Norden och övriga världen
• Utveckling och uppdatering av processer, rutiner och manualer.
• Ansvara för att processen för jävskontroll, penningtvättkontroll och klient- och ärendehantering uppdateras utifrån gällande lagstiftning och regelverk och efterlevs i organisationen.
Här erbjuds en viktig roll i ett team med engagerade och erfarna medarbetare i en internationell miljö. Som administrativ assistent får du ta stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka ditt eget arbete. Kulturen uppmuntrar och värderar individuella möjligheter och initiativ i kombination med inkludering och lagarbete. Här går personlig tillväxt hand i hand med professionell utveckling.
Lämplig bakgrund
För att bli framgångsrik i den här rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i Office-paketet och en god systemvana. Vi ser med fördel att du har ett IT-intresse och tycker om att lära dig nya system.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av fakturering och faktureringsprocessen då du kommer att ha ett nära samarbete med faktureringsgruppen. Ett krav för tjänsten är förutom goda kunskaper i svenska, även att du behärskar engelska i tal och skrift mycket väl då i stort sett all kommunikation med klienter och andra DLA Piper-kontor sker på engelska.
Som person är du noggrann, driven och prestigelös med ett högt servicetänk. Då det stundtals kan vara en hög arbetsbelastning är det viktigt att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och att du trivs med att driva flera processer samtidigt i en föränderlig miljö. Du är trygg i dig själv, tycker om att ta ansvar och egna initiativ. Det är viktigt att du har förmågan att höja blicken samtidigt som du har känsla för detaljer.
Om företaget
DLA Piper är en av världens största advokatbyråer med kontor i över 40 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Oceanien. Vi är specialister inom affärsjuridikens alla områden och vi har några av världens ledande bolag som klienter. På vårt kontor i centrala Stockholm är vi idag ca 250 medarbetare. Här blir du en del av en gemenskap som bygger på samarbete och stöttning. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på www.dlapiper.se.
Advokatfirma DLA Piper Sweden KB is part of DLA Piper, a global law firm operating through various separate and distinct legal entities. Further information can be found at www.dlapiper.com.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar DLA Piper med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att ett utdrag ur belastningsregistret och en kreditupplysning kommer att ske på slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sebastian Ragnarsson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.