Ansökan är stängd
Accountant till Nordisk Clean Solutions
Vill du arbeta i ett familjärt företag med en prestigelös kultur där du får utvecklas tillsammans med oss? Som Accountant på Nordisk Clean Solutions blir du en central del av en affärsdriven verksamhet där samarbete och korta beslutsvägar är en viktig del av vår kultur.
Om tjänsten
Som Accountant hos oss kommer du att spela en viktig roll i vårt ekonomiteam, där du arbetar brett – från leverantörsreskontra till bokslut. Du får möjlighet att påverka och förbättra processer och rutiner inom redovisning, lager och uppföljningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leverantörsreskontra och bankhantering: Ansvara för leverantörsreskontran och löpande bankbetalningar.
• Bokslut: Arbeta med bokslut tillsammans med redovisningsansvarig.
• Moms och skatt: Delta i moms- och skattefrågor samt dokumentation kring transferprissättning.
• Lageranalys och optimering: Analysera lager med fokus på trögrörliga artiklar, optimala nivåer samt frigörande av bundet kapital.
• Kontakt med dotterbolagen: Fungera som kontaktperson gentemot ett eller flera av våra fyra dotterbolag (med stöd av lokala byråer) samt hantera bankfrågor, betalningar, styrelsematerial och andra administrativa uppgifter.
Vi använder D365 som ERP-system, Medius för fakturahantering och Cognos för rapportering så erfarenhet av dessa system är meriterande.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och några års erfarenhet av en liknande roll, med fördel i en internationell miljö. Du är trygg i din kompetens och har ett öga för både detaljer och helheten, vilket hjälper dig att överblicka siffrorna.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av redovisning inom lager och produktion, eller att du har ett intresse för att lära dig mer om dessa områden. Erfarenhet av större ERP-system är också ett stort plus. Även kunskap om moms och intresse för transfer pricing är ett plus. Du behärskar svenska och engelska, i både tal och skrift, och har god Excelkunskap.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är prestigelös, nyfiken och vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Du är även relationsskapande, kommunikativ och trivs med att stötta andra.
Som person behöver du vara strukturerad och analytisk samt alltid sträva efter lösningar för ett bättre sätt att göra saker.
Vad erbjuder vi
Hos oss på Nordisc Clean Solutions får du arbeta i en familjär och jordnära miljö där avståndet mellan individer och avdelningar är kort. Du kommer att ingå i ett litet välfungerande ekonomiteam i en roll där du kan påverka och bidra till företagets fortsatta framgång.
Om företaget
Sedan 1987 har Nor:disk tillhandahållit det bästa inom grovdiskteknik till kommersiella kök över hela världen. Vår patenterade Granule Technology™ rengör diskgodset snabbare med mindre av resurser såsom vatten, diskmedel och energi. Sedan 2023 erbjuder vi även ett nytt innovativt sortiment av diskmaskiner utan granuler - Water-Smart Technology™, som är designade för att vara lätta att använda och samtidigt leverera ett hygieniskt och skinande rent diskresultat, även här med minimal förbrukning av värdefulla resurser.
Nordisk Clean Solutions ingår i Sandberg Development som är ett familjeägt investeringsbolag med visionen att genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidra till tillväxt och samhällsnytta. Genom aktivt ägande vill Sandberg Development investera i och förädla innovations- och teknikdrivna företag med basen i södra Sverige.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tomas Vinnersten via tomas.vinnersten@sjr.se. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Vi använder arbetspsykologiska tester för att säkerställa en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess. Din ansökan ska inte innehålla känsliga personuppgifter. Eventuella bakgrundskontroller kan komma att genomföras i slutskedet av rekryteringen.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Kontaktperson
Tomas Vinnersten
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.