Ansökan är stängd
Fordonscontroller
Är du en social och analytisk person som drivs av miljöfrågor och effektivisering? Vill du arbeta i en helt ny roll där du kommer få stora möjligheter att driva, påverka och göra skillnad? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
SRV genomför just nu deras största förändringsarbete någonsin, där målet är att skapa ett modernt företag inom återvinningsbranschen. Just nu söker vi dig som vill vara med och bryta ny mark och effektivisera deras arbetssätt och deras fordonsflotta för framtiden. Det är en helt ny roll där du kommer få stora möjligheter att driva, påverka och göra skillnad.
Avdelning Insamling är uppdelad i ett antal sektioner och står för all insamling av avfall från SRV:s kunder. Fokus för avdelningen är att utifrån uppdraget ha en optimal transportlogistik för att minimera deras påverkan på miljön.
De har en fordonsflotta om ca 80 - 90 lastbilar (renhållningsfordon) bestående av 14 olika fordonstyper. Då de befinner sig i en stor omställning som kommer påverka deras arbetssätt behöver de se över och effektivisera på vilket sätt de använder deras fordon. En del av ditt uppdrag kommer vara att granska dagens fordonsflotta och utvärdera på vilka sätt de kan skapa en effektiv organisation, både ekonomiskt, miljömässigt och säkerhetsmässigt. Vi ser att du jobbar proaktivt och strategiskt och du kommer samverka med chefer och medarbetare inom hela SRV.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• bistå med expertkunskap inom funktionen och för teknisk utveckling
• utvärdera effektiviteten och hanteringen av fordonsflottan, ge rekommendationer för framtida behov och förändringar
• ge vägledning om underhåll, reparation, utbyte och omhändertagande av fordon till berörda sektionschefer
• samordna och följa upp avtal med verkstäder och leverantörer inklusive efterlevnad av avtal
• ansvara för av SRVs fordonsförvaltningssystem för att hålla data aktuell avseende fordon, registrering,
besiktning, underhåll, bränsleförbrukning och skaderapportering.
• vara SRVs kontaktperson för leverantörer avseende teknikutveckling
Rollen ingår i sektionen Logistik och rapporterar till sektionschef med placering i Sofielund Gladö, Huddinge, söder om Stockholm.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller logistik. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter förut där du har varit med att ta fram data och mätetal. Du har även goda kunskaper i Excel där du är van att inhämta stora datamängder. Vidare har du goda kunskaper i svenska och för rollen krävs körkort.
Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet där vi ser att du är analytisk och har ett stort intresse för statistik och siffror. Du är social och serviceminded och kan med lätthet hantera olika typer av människor. Vidare är du driven, strukturerad och tålmodig.
Om företaget
SRV återvinning AB är ett aktiebolag ägt av fem kommuner på Södertörn: Huddinge, Haninge, Botkyrka, Salem och Nynäshamn. Kommunerna har gett SRV i uppdrag att sköta insamling och hantering av hushållssopor. Verksamheten omfattar insamling och förädling av återvinningsmaterial, bränsle och avfall, samt deponering. Vi är idag 264 anställda och tar emot mer än 200 000 ton avfall varje år och omsatte 560 Mkr (2022). SRV hämtar sopor från 151 495 hushåll i ägarkommunerna. Företaget har också 3 000 företags- och verksamhetskunder – allt från små och stora företag till bostadsrättsföreningar, förskolor och organisationer.
SRV återvinning har en stor återvinningsanläggning vid Gladö Kvarn i Huddinge. Anläggningen är den till ytan största i Sverige. Vi driver också sju återvinningscentraler, för i första hand hushållen, inom de fem ägarkommunerna.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar SRV med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på e-mail: sebastian.ragnarsson@sjr.se. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Sebastian Ragnarsson
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.