
Som Senior Kvantitativ Analytiker hos Brummer & Partners får du möjlighet att förena teknisk utveckling med operativt arbete inom finans i en väletablerad organisation. Du arbetar nära verksamheten med värdering, transaktionshantering och systemlösningar, där du påverkar både arbetssätt, flöden och kvalitet.
Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren och analytiskt lagd Senior Kvantitativ Analytiker till vårt team för värdering i Stockholm. Rollen erbjuder en kombination av finansiella och matematiska frågeställningar samt teknisk utveckling i en miljö nära marknaden.
I rollen bidrar du till att säkerställa korrekt värdering av finansiella instrument och effektiva processer genom utveckling av system och rapporteringsverktyg. Arbetet är varierat och präglas av problemlösning, analys och samarbete – från stöd i den dagliga fondvärderingen till utveckling av nya systemlösningar tillsammans med kollegor inom förvaltning, risk, operations och IT.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Utveckling, underhåll och konfiguration av värderingsramverk och systemlösningar (t.ex. Calypso och Bloomberg AIM)
• Underhåll och support av tradinginfrastruktur
• Automatisering och vidareutveckling av rapporteringslösningar
• Stöd till fondförvaltning, risk och operations i värderings- och rapporteringsfrågor
• Projektarbete vid exempelvis lansering av nya fonder
• Daglig fondvärdering och transaktionshantering
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är civilingenjör (gärna inom teknisk fysik, industriell ekonomi eller teknisk matematik) eller har motsvarande akademisk bakgrund. Du bör ha har minst 5–10 års relevant erfarenhet inom kvantanalys, värdering, risk och/eller transaktionshantering.
Vi ser gärna att du har:
• God förståelse för finansmarknaden och finansiella produkter, särskilt räntederivat och aktier
• Programmeringskunskaper i Python och SQL, gärna även Java
• Erfarenhet av transaktions- eller portföljförvaltningssystem (exempelvis Calypso och Bloomberg AIM)
• Erfarenhet från bank, hedgefond eller närliggande miljöer
• God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska
Personliga egenskaper
Som person är du analytisk, noggrann och serviceinriktad. Du har ett driv att självständigt söka information, lösa problem och etablera nya kontakter. Du har förmåga att strukturera, prioritera och driva frågor även under tidspress, vilket är avgörande i en roll där du arbetar nära marknaden och snabbt behöver hantera komplexa situationer. Du trivs i en miljö där teknik möter finans och där du besitter expertis som är efterfrågad av många. För att lyckas i rollen bör du även ha en god samarbetsförmåga och att kunna arbeta effektivt i team.
Vad erbjuder vi
• En bred och utvecklande roll nära marknaden
• Kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet att påverka
• En intellektuellt stimulerande miljö hos en av Europas ledande hedgefondförvaltare inom multistrategi
Om företaget
Brummer & Partners är en ledande europeisk hedgefondförvaltare inom multistrategi. Vi ska generera absolut avkastning oavsett marknadsmiljö och vara lågt korrelerade med andra tillgångsslag som aktier och räntor. Vår vision är att genom ständig förädling av Brummer Multi-Strategy vara valet hos alla initierade investerare som vill diversifiera sina portföljer, det vill säga stärka balansen mellan avkastning och risk. Brummer & Partners grundades i Stockholm och lanserade Nordens första hedgefond 1996. Idag har gruppen cirka 300 anställda världen över och förvaltar cirka 118 miljarder SEK.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Brummer & Partners med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström på sara.borgestrom@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.
