regulatory-reporting-manager-image
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Regulatory Reporting Manager

Vill du vara med och forma framtiden för en nischbank med stora tillväxtplaner?
Rediem Capital AB söker nu en senior specialist inom regulatorisk rapportering – en roll där du får ansvar för centrala regulatoriska frågor och möjlighet att påverka bolagets utveckling i en expansiv fas.

Om tjänsten

Som Regulatory Reporting Manager har du det övergripande ansvaret för bolagets rapportering till Finansinspektionen (FI). Rollen är central för att säkerställa att Rediem Capital AB uppfyller samtliga regulatoriska krav och har rätt förutsättningar för att fortsätta växa som framtida nischbank.

Du blir en nyckelperson i CFO-organisationen och arbetar nära Treasury, Risk och externa rådgivare för att bygga en robust regulatorisk struktur. Arbetet är både strategiskt och operativt – från analys och planering till implementering av processer och rapporteringsflöden.

Ansvarsområden

• Ansvara för bolagets regulatoriska rapportering till Finansinspektionen (FI).
• Delta i arbetet med kapitalplanering och kapitalutnyttjande.
• Fungera som kontaktperson gentemot FI i frågor som rör rapportering och godkännanden.
• Utveckla och upprätthålla interna processer för att säkerställa compliance med svenska och europeiska regelverk.
• Samarbeta med Treasury, Risk och externa konsulter för att utveckla effektiva lösningar.
• Identifiera och hantera regulatoriska risker i samband med bolagets expansion.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av regulatorisk rapportering inom bank eller kreditmarknadsbolag. Vi ser också gärna en konsultbakgrund inom motsvarande område.

• Minst 5 års erfarenhet av rapportering till FI
• Djupgående kunskap om kapitaltäckningsregler (CRR/CRD) och kapitalplanering.
• God förståelse för kapitalutnyttjande och kreditriskmodeller.
• God samarbetsförmåga och vana att kommunicera med både interna och externa intressenter.
• Kunskap om icke-presterande lån (NPL) är meriterande liksom erfarenhet av att arbeta i miljöer som präglas av utveckling och tillväxt.

Personliga egenskaper

Du är noggrann, analytisk och ansvarstagande med en stark känsla för kvalitet och struktur. Du trivs i en roll där du får arbeta både strategiskt och operativt och har lätt att se helheten bakom detaljerna.
Som person är du självgående och initiativtagande, men också en lagspelare som gärna samarbetar med kollegor inom finans, risk och treasury. Du kommunicerar tydligt och kan förklara komplexa regelverk på ett begripligt sätt.

Du motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö och har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt som bidrar till en positiv och professionell kultur.

Vad erbjuder vi

• Möjligheten att arbeta i en central och inflytelserik roll i en mindre organisation där du har stor möjlighet att påverka och kan vara med och forma arbetssätt och processer.
• En dynamisk och modern arbetsmiljö med möjlighet till karriärutveckling i takt med bolagets expansion
• Kollektivavtal enligt Almega/Unionen

Om företaget

Rediem Capital AB är ett kreditmarknadsbolag under Finansinspektionens tillsyn. Vi erbjuder specialiserade finansiella tjänster med fokus på inlåning och förvärv av icke-presterande lån (NPL). Vår målsättning är att bli en Specialised Debt Restructurer (SDR), vilket innebär att vi på ett effektivt sätt kan förvärva, förvalta och omstrukturera NPL-portföljer. I dagsläget förvaltar vi portföljer med fokus på norra Europa och organisatoriskt är vi ett litet och dynamiskt team som tillsammans bygger upp verksamheten. Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida på www.rediemcapital.com

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Rediem Capital AB med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström på sara.borgestrom@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.