redovisningsansvarig-till-bolag-inom-fastighetsbranschen-i-malmo-image
Stad:
Malmö
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Skånes län
Arbetsområde:
Rekrytering

Redovisningsansvarig till bolag inom fastighetsbranschen i Malmö

Bolaget bygger, äger och förvaltar hyresbostäder i och runt Sveriges större städer. Vår affärsidé bygger på långsiktighet. Vi utvecklar och förvaltar hem där människor ska trivas länge. Hos oss arbetar ett litet engagerat team som förenar affärsmässighet med omtanke, övertygade om att hållbarhet och lönsamhet går hand i hand. Vår ambition är att bidra till ett mer hållbart samhälle, ett kvarter i taget.

Om tjänsten

Vill du arbeta i ett ungt företag med en prestigelös kultur där vi har roligt på jobbet?
Nu söker vi en redovisningsansvarig till vårt team där du kommer att jobba tätt tillsammans med 4 andra på ekonomiavdelningen och du rapporterar till vår ekonomichef. Företaget sitter i fina fräscha lokaler i Malmö.
Som redovisningsansvarig hos oss får du möjlighet att vara en del av en dynamisk och nära verksamhet där arbetsglädje, samarbete och korta beslutsvägar är nyckeln till vår framgång.
Du kommer att spela en central roll i vårt ekonomiteam, där du ansvarar för en bredd av arbetsuppgifter – från löpande redovisning till bokslut och rapportering. Du får stort eget ansvar och möjligheten att påverka och förbättra våra processer.

Ansvarsområden

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvartalsboklsut, avstämningar och periodiseringar
• Ansvar för moms, skatt, fastighetsdeklarationer
• Löpande redovisning och kvalitetssäkring av redovisningen
• Leda arbetet med upprättande av årsbokslut, årsredovisningar samt deklarationer
• Delta vid projekt i samband med förändrings- och utvecklingsarbete
• Delaktig i att utveckla och effektivisera processer
• Systemansvarig för bolagets ekonomisystem
• Ansvar för bolagsformalia

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av redovisning och självständigt bokslutsarbete, gärna från fastighetsbranschen. Du trivs med att ta ansvar och har förmågan att både se helheten och hantera detaljer. Du har troligen en akademisk utbildning i ekonomi eller annan relevant eftergymnasial utbildning. Du har mycket goda kunskaper i Excel och gärna ett stort systemintresse. Har du erfarenhet av fastighetsmoms och fastighetstaxering är det meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är noggrann, trygg i din kompetens och trivs i en mindre organisation där samarbete och gemenskap står i centrum.
Du har ett öppet sinne och drivs av att utveckla och förbättra arbetssätt. Här arbetar alla mot samma mål och din förmåga att lyssna, bidra med idéer och skapa delaktighet gör dig till en uppskattad kollega. Du trivs i en miljö där mycket händer ad hoc och där alla hjälps åt oavsett titel – hos oss betyder alla lika mycket.
Du är van vid att ta ansvar och ser det som en självklarhet att stötta kollegor vid behov. Att kavla upp ärmarna och sätta dig in i olika delar av verksamheten, som exempelvis fakturahantering eller systemansvar, är något du gör med engagemang och nyfikenhet. Du vill förstå helheten, lära dig processerna och bidra till att utveckla och effektivisera rutiner – inte minst när det gäller digitalisering och automatisering av ekonomiflöden.

Vad erbjuder vi

Hos oss får du jobba i ett bolag som ligger i framkant vad gäller teknik och med en tydlig hållbarhetsprofil. Vi har aktiva ägare med stor kompetens.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med SJR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annie Höjman via annie.hojman@sjr.se. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Vi använder arbetspsykologiska tester för att säkerställa en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess. Din ansökan ska inte innehålla känsliga personuppgifter. Eventuella bakgrundskontroller kan komma att genomföras i slutskedet av rekryteringen.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.