redovisningsansvarig-till-swiss-life-asset-managers-goteborg-image
Stad:
Göteborg
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Västra Götalands län
Arbetsområde:
Rekrytering

Redovisningsansvarig till Swiss Life Asset Managers, Göteborg

Hos Swiss Life Asset Managers får du en självständig och varierad roll i ett bolag som kombinerar den entreprenöriella känslan från ett familjeföretag med stabiliteten i en internationell koncern.
Swiss Life Asset Managers i centrala Göteborg växer och vi söker nu ytterligare en Redovisningsansvarig. Här möts du av en prestigelös kultur där man hjälps åt, har roligt tillsammans och där ingen dag är den andra lik.

Om tjänsten

Som Redovisningsansvarig på Swiss Life blir du en del av ett engagerat ekonomiteam om totalt fem personer. Ni samarbetar tätt, stöttar varandra och hoppar in där det behövs.
I rollen ansvarar du för redovisningen i ett antal fastighetsbolag från ax till limpa. Du driver självständigt redovisning, rapportering och analysarbete samt deltar i transaktionsprocesser vid köp och försäljning av fastigheter. Du rapporterar till CFO och har löpande kontakt med såväl externa samarbetspartners som bolagets kunder och fastighetsförvaltare.

Ansvarsområden

• Löpande redovisning samt månads-, kvartals- och årsbokslut
• Upprättande av inkomst- och skattedeklarationer samt årsredovisningar
• Ansvar för moms, fastighetstaxering och avskrivningar
• Rapportering till kunder och investerare
• Delta i due diligence- processer vid fastighetsaffärer
• Kontakt med revisorer, banker och myndigheter

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som känner dig trygg i redovisningen och självständigt ansvarat för de bolag du arbetat med från ax till limpa. Det är en fördel om du har ansvarat för flera bolag parallellt, exempelvis på redovisningsbyrå eller inom fastighetsbranschen.
Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har god systemvana samt intresse för att digitalisera och effektivisera arbetssätt. Eftersom rollen innebär många kontakter både i Sverige och övriga Europa krävs att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, analytisk och affärsmässig. Du är nyfiken, prestigelös och trivs i en miljö där det händer mycket.
Om du uppskattar att bidra i en mindre och familjär organisation där samarbetet står i centrum, då kan detta vara rollen för dig!

Om företaget

Swiss Life Asset Managers i Sverige är en ledande fastighetsförvaltare och projektutvecklare. Bolaget ansvarar för förvaltning, drift, underhåll och uthyrning av cirka 55 kommersiella fastigheter i Sverige och övriga Norden. På uppdrag av ägare och investerare erbjuder Swiss Life Asset Managers skräddarsydda tjänster inom fastighetsförvaltning, inklusive administrativt, finansiellt, tekniskt och juridiskt stöd samt projekt- och byggledning vid renoveringar och ombyggnationer. Förvaltningsportföljen uppgår idag till ett värde på omkring 25 miljarder kronor.

Swiss Life Asset Managers är en del av Swiss Life Group, en av Europas ledande aktörer inom livförsäkring, pension och finansiella lösningar. Koncernen har i över 160 år hjälpt privatpersoner och företag att planera sin ekonomiska framtid – med målet att ge människor möjlighet att leva ett liv med finansiell trygghet och självbestämmande.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Swiss Life med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson
Picture of contact person Sofia Obstfelder Garellick

Sofia Obstfelder Garellick

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.