junior-ekonomiassistent-till-spannande-bolag-i-city-image
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Uthyrning

Office Manager & Stabsassistent till pensionsbolag

Är du en social och serviceinriktad person med ett öga för struktur och administration? Har du erfarenhet från bank- eller finansvärlden och trivs med att ta ansvar för kontoret och stötta i flera funktioner? Då är dig dig vi söker! Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start under december och inledningsvis 6 månader med rätt person det stora chanser till anställning direkt hos vår kund. Denna roll kräver att du är på plats hos vår kund i centrala Stockholm 5 dagar i veckan, arbetstid 8-17 med fleksibilitet.

Om tjänsten

I rollen som Office Manager & Stadsassistent får du en nyckelposition i den dagliga verksamheten. Du ansvarar för kontorets drift och är ett viktigt stöd till både VD, ledningsgrupp och övriga medarbetare.
Du blir kontorets nav och "go-to person" där du kommer ha en viktig roll i att skapa trivsel och effektivitet i vardagen. Du komm utföra allt i från IT-beställningar till mötesbokningar. Rollen är bred och varierad, med både administrativa och praktiska inslag.

Ansvarsområden

I din roll som Office Manager & Stabsassistent kommer du ansvara för;

- Ansvara för kontorets dagliga drift – posthantering, ordning och trivsel

-Vara kontaktperson gentemot leverantörer, fastighetsägare och servicepartners

-Administrativt stöd till VD, ledning och kollegor – möteskoordinering, presentationsmaterial, protokoll

-Stötta ekonomiavdelningen med enklare bokföring, fakturahantering och kvittoadministration

-Onboarding/offboarding av medarbetare, inköp av hårdvara och telefoner

-Planera interna och externa sammankomster – konferenser, AW, enhetsmöten

-Hantera inkommande samtal och mejl, ta emot besökare

-Sköta intranätet, uppdatera organisationsschema och dokument

-Bistå Paralegal under stämmosäsong – dokumentation, anmälningar, röstning

- Vara bryggan mellan VD och staben i praktiska frågor

Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen tror vi att du tidigare har erfarenhet från liknande roll, gärna inom bank eller finans. Du är van att arbeta administrativt med många kontaktytor.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är systemvana, särskilt i Officepaketet och PowerPoint.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är snabb på bollen, har fingertoppskänsla för vad som förväntas och trivs med att vara spindeln i nätet. Du är en person som får saker att hända med både hjärta och struktur.
Som person ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och självgående. Vidare är du flexibel, hjälpsam och med stark servicekänsla.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-11-05.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.