
AF Bostäder är Sveriges roligaste bostadsföretag! Våra kunder är Lundastudenter – nyfikna, ambitiösa och optimistiska ungdomar på väg ut i livet. Vi finns till för studenterna, de är våra uppdragsgivare.
AF Bostäder är ett av Sveriges största studentbostadsföretag med 6 000 bostäder i centrala Lund. Företaget äger, förvaltar och utvecklar bra och prisvärda bostäder åt aktiva Lundastudenter. Bostäderna ska vara trivsamma, långsiktigt hållbara och bidra såväl till Lunds utveckling som till en levande stadsbild. Läs gärna mer på http://www.afbostader.se/
Om tjänsten
Till AF Bostäders huvudkontor i Lund söker vi nu en löneadministratör. I din roll kommer du att arbeta på ekonomiavdelningen tillsammans med tre kollegor.Du kommer huvudsakligen att arbeta med företagets löneadministration och leverantörsreskontra samt bidra med andra löpande uppgifter inom ekonomiavdelningen. Rollen innebär också att du stöttar HR och medarbetarna i lönerelaterade frågor. Då du kommer att fungera självständigt i din roll är det viktigt att du är drivande och tar för dig.
Ansvarsområden
Löneadministration
Rapportering till myndigheter
Underlag och betalning av personalförsäkringar och pensioner.
Avstämning, analys och uppföljning av lönerelaterade konton
Leverantörs- och fakturahantering
In- och utbetalningar
Bokföring
Personalstatistik
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har cirka 5 års erfarenhet av lönearbete i företag med både arbetare och tjänstemän. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du uttrycker dig obehindrat på svenska, både i tal och skrift, och har en naturlig känsla för att leverera service. Du har med fördel någon ekonomirelaterad erfarenhet som reskontrahantering, redovisning, eller delaktighet i bokslutsprocessen och du har goda kunskaper i Office 365. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Kontek Lön.
Personliga egenskaper
På AF Bostäder blir du en del av en stöttande och engagerad arbetsgrupp, där man hjälper varandra när arbetsbelastningen skiftar. Med din lyhördhet, positiva inställning och förmåga att bygga förtroende bidrar du självklart till en god arbetsmiljö.
För rollen krävs det en fallenhet för struktur, ordning och noggrannhet. Du har förmåga att med integritet utöva god service till organisationen och kommunicera enkelt med såväl medarbetare som chefer. Du har god samarbetsförmåga, och en hjälpsam och engagerad inställning. Andra egenskaper som värdesätts är öppenhet, lyhördhet och nyfikenhet.
Vad erbjuder vi
På AF Bostäder är du en viktig del av ett utvecklingsinriktat företag där alla är med och bidrar till företagets framgång. Förutom arbetsglädje, trevliga kollegor och inkluderande och jämställda värderingar i en platt organisation satsas det mycket på friskvård och hållbarhet. Kulturen hos AF bostäder grundas i tanken om att ”vi är varandras arbetsmiljö”.
Om företaget
AF Bostäder är ett syftesdrivet företag i stiftelseform med vision att vara det bästa studentbostadsföretaget i Sverige. Med fokus på satsningar inom hållbarhet med hänsyn till trivsel, hälsa, miljö och ekonomi i kombination med studenternas behov och önskemål i centrum arbetar de aktivt för att uppnå denna vision. Hos AF Bostäder välkomnas du till en platt organisation med prestigelös och sammansvetsad företagskultur med fokus på delaktighet.
Ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär?
I denna rekrytering har AF Bostäder valt att samarbeta med SJR.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman, annie.hojman@sjr.se
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.
