forsaljningschef-sverige-till-podab-image
Stad:
Göteborg
Tjänst:
Chefspositioner
Län:
Västra Götalands län
Arbetsområde:
Rekrytering Executive

Försäljningschef Sverige till PODAB

Vi söker nu en ledare med ett högt affärsmannaskap, driv och engagemang. Här ges stora möjligheter till påverkan och utveckling i en familjär, innovativ samt inkluderande och entreprenöriell miljö.

Du kommer att ha det övergripande ansvaret, tillsammans med ditt säljteam, för att säkerställa fortsatt stark tillväxt och framgång. Häng med på den spännande tillväxtresan framåt!

Om tjänsten

Du kommer vara en nyckelspelare i PODABs fortsatta utveckling och framgång. Du ingår i ledningen och rapporterar till VD. Placering är på huvudkontoret i Göteborg.

Du har ansvar för att leda och utveckla försäljningsteamet på 12 personer samtidigt som du har ansvar för större nationella nyckelkunder. Du skapar långsiktiga affärsrelationer och utvecklar närvaron på marknaden. Du kommer in i ett spännande skede med nya unika produkterbjudanden och du får vara med på resan att driva tillväxten tillsammans med säljteamet.

Ansvarsområden

• Leda, coacha och utveckla säljteamet
• Omsätta företagets vision och strategi till ditt team
• Utveckla större nyckelkunder och identifiera nya affärsmöjligheter
• Ansvara för försäljningsstrategi och måluppföljning
• Etablera nya samarbeten med strategiska partners
• Budgetansvar för försäljningsavdelningen

Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen som Försäljningschef ser vi att du har gedigen erfarenhet av försäljning B2B på ledningsnivå och har ett starkt resultatfokus. Ett krav är att du har arbetat med finansieringslösningar. Vi tror därtill att du har tekniska baskunskaper och/eller ett teknikintresse. Vi ser helst att du har någon form av eftergymnasial utbildning.

Du är affärsmässig med strategisk förmåga och samtidigt en doer som brinner för att bygga relationer. Du är van att arbeta strukturerat med säljverktyg och målstyrning. Du är en engagerad ledare som motiveras av att coacha och inspirera andra. Med driv och energi ser du möjligheter, tar eget ansvar och initiativ. Din kommunikativa förmåga är hög och du har goda kunskaper i svenska och engelska.

I rollen ingår en del resor varför du behöver vara bekväm med detta.

Om företaget

PODAB är ett familjeägt företag med lång historia och en gedigen erfarenhet av professionell tvättstugeutrustning. Sedan 1945 har vi försett svenska tvättstugor med högkvalitativa produkter som tvättmaskiner, torktumlare, torkskåp, torkrumsutrustning, manglar och tillbehör. Våra typkunder finner man i den gemensamma tvättstugan, städsektorn och diverse egna tvätteri i såväl hotell, landsting och diverse industrier. Vår kultur är entreprenöriell, inkluderande och familjär med ett högt engagemang i teamet. Innovation, utveckling och plats för nya idéer gör det möjligt att kunna påverka. Vi står inför en spännande förändringsresa med ett starkt och unikt erbjudande på marknaden där allt är möjligt. För att läsa mer, gå gärna in på www.podab.se

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar PODAB med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta Seniorkonsult Lena Bello på lena.bello@sjr.se eller ansvarig Researcher Susanna Filipsson på susanna.filipsson@sjr.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR Executive Search

SJR Executive Search är en del av SJR, ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Vi rekryterar framtidens ledare och talanger på högsta nivå – människor som på riktigt gör skillnad i krävande miljöer. Vår vision är att genomföra rekryteringar som får företag och människor att växa och utvecklas.

SJR Executive Search grundades 2008 och är en del av koncernen SJR in Scandinavia AB (publ) noterat på First North.

Kontaktperson

Susanna Filipsson

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.