
Om tjänsten
Vill du ta ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i ett innovativt och välmående medicintekniskt bolag? Vår kund söker nu en interim ekonomichef då nuvarande går i pension.
Vår kund erbjuder digitala produkter inom medicinteknik. Bolaget har 13 anställda och omsätter cirka 26 MSEK.
Ansvarsområden
Du får en bred och operativ roll där du ansvarar för hela ekonomifunktionen och blir en viktig sparringpartner till VD. Arbetet innefattar både strategiska frågor och hands-on redovisning. På sikt finns ambitioner om börsnotering, vilket gör rollen extra spännande för dig som vill vara med och påverka.
- Löpande redovisning, bokslut, årsredovisning och deklarationer
- Fakturering (stor volym, inklusive prenumerationstjänster)
- Momsredovisning (inkl. EU och Norge)
- Rapportering, analys och budgetarbete
- Löneberedning och personalrelaterade rapporter
- Kontakt med revisorer och myndigheter
- Systemhantering i Fortnox, Pyramid och Hogia
- Förbättring av rutiner och processer
- Stöd till VD i ekonomiska och strategiska frågor
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som:
- Är senior redovisningsekonom eller interim ekonomichef
- Är trygg i hela redovisningscykeln och arbetar självständigt
- Har erfarenhet av moms/skatt, gärna med internationella inslag
- Är van vid att arbeta i system som Pyramid, Fortnox och Hogia
- Är strukturerad, lösningsorienterad och trivs i nära samarbete med VD
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som är noggrann och strukturerad, men samtidigt lättsam och tycker om att ha kul på jobbet. Du är prestigelös, lojal och har ett starkt driv – du gillar att ta initiativ och ligga steget före.
Du trivs med att vara spindeln i nätet och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen. Rollen innebär ett nära samarbete med VD, så vi ser gärna att du är trygg i att vara ett bollplank i både operativa och strategiska frågor.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-11-03.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.
