redovisningsekonom-till-ex-change-parts-image
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Redovisningsekonom till Ex-Change Parts

Har du några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och vill ta ett bredare grepp om ekonomi, lön och kontorsansvar? Trivs du i en mindre organisation där du arbetar nära verksamheten och där din insats får tydlig påverkan? Då kan rollen som redovisningsekonom hos Ex-Change Parts vara ditt nästa steg.

Hos Ex-Change Parts får du en nyckelroll med stort eget ansvar och bred variation – du arbetar självständigt i det dagliga flödet och är med och formar både arbetssätt och struktur.
Vårt kontor ligger i trivsamma, nyrenoverade lokaler i Wenner-Gren Center – centralt i Stockholm – där du blir en viktig del av ett mindre team med nära samarbete, högt engagemang och korta beslutsvägar.

Om tjänsten

Det här är en nyckelroll med brett ansvar, där du självständigt hanterar hela redovisningsprocessen för Ex-Change Parts och koncernens övriga bolag – från löpande bokföring till rapportering och bokslut. Utöver redovisningsarbetet ansvarar du även för lönehantering, viss HR-administration samt fungerar som kontorsansvarig/Office Koordinator.

Du får en varierad vardag där du både driver det löpande arbetet och bidrar med förbättringsförslag och utveckling av rutiner. Du rapporterar till Head of Finance och tillsammans utgör ni ett tajt och välfungerande finans-team med nära samarbete i det dagliga arbetet. På Stockholmskontoret är det 18 personer och en hund, vilket ger en familjär känsla där varje roll är viktig och där din kompetens verkligen kommer till sin rätt.

Ansvarsområden

• Löpande redovisning och månadsavstämningar
• Kund- och leverantörsreskontra, betalningar och påminnelser
• Skattedeklarationer, moms, arbetsgivaravgifter och SCB-rapportering
• Bokslutsarbete och årsredovisning enligt K3
• Kontorsansvarig
• Lönehantering för ca 30 personer och tillhörande HR-administrativa uppgifter
• Kontakt med revisorer och externa parter

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi och några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har god kännedom om K3 och är trygg i hela redovisningsflödet – från löpande bokföring till bokslut. Du har också erfarenhet av lönehantering och är van att sköta löner självständigt.

Vi arbetar idag i Visma Lön 600 och Pentagon 2000 SQL, men står inför ett systembyte – därför ser vi gärna att du har ett genuint systemintresse och gärna erfarenhet från liknande förändringar. Har du dessutom arbetat med kontorsansvar, lagerredovisning eller varit involverad i systemimplementationer är det ett extra plus.

Du har mycket goda kunskaper i Excel och känner dig bekväm i olika ekonomisystem. Eftersom vi är en internationell organisation behöver du kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person är du självgående, prestigelös och strukturerad – men också flexibel, lösningsorienterad och samarbetsinriktad. Du trivs i en mindre organisation med familjär kultur, där du får ta ansvar och där din insats verkligen gör skillnad.

Vad erbjuder vi

Du erbjuds en bred och varierad roll med stort eget ansvar i en miljö som präglas av engagemang, samarbete och entreprenörsanda. På kontoret i Stockholm arbetar du nära trevliga och kunniga kollegor i en trivsam och familjär atmosfär. Hos Ex-Change Parts värdesätter vi utveckling, expertis och initiativ – här får du möjlighet att påverka och bidra i ett bolag med stark tillväxt och global räckvidd.

Om företaget

Ex-Change Parts är en internationell aktör med över 26 års erfarenhet av att leverera exceptionella lösningar och service till kunder inom helikopterindustrin över hela världen. Vi är specialiserade på eftermarknadslösningar för Airbus- och Leonardo-helikoptrar och erbjuder ett av marknadens största lager med över 70 000 artiklar. Vår affärsmodell är både kostnadseffektiv och hållbar, med kvalitetssäkring genom ISO 9001-certifiering sedan 2014 och ASA-100 från 2024. Våra kunder består av operatörer, MRO-organisationer och leasingbolag globalt.
På Ex-Change Parts erbjuder vi långsiktiga karriärmöjligheter, och en dynamisk, entreprenöriell arbetsmiljö som värdesätter expertis, teamwork och innovation. Läs gärna mer om bolaget www.ex-changeparts.com

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Ex-Change Parts med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft, therese.kraft@sjr.se. Vi tillämpar ett kompetensbaserat urval.

Om du uppfyller kvalifikationerna kan det första steget i processen vara att besvara några kompletterande frågor.
Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju. Inför intervjun genomförs ibland våra tester: problemlösningstest (Matrigma) och personlighetstest (MAP).Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Observera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post eller privata meddelanden på LinkedIn.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.