corporate-finance-manager-till-doxa-image
Stad:
Stockholm
Tjänst:
Ekonomi/Finans
Län:
Stockholms län
Arbetsområde:
Rekrytering

Corporate Finance Manager till Doxa

Vill du ta helhetsansvaret för finansiell kommunikation och kapitalfrågor i ett noterat bolag med stora framtidsambitioner? Doxa söker en självgående och affärsmässig Corporate Finance Manager med hög integritet och förmågan att vara bolagets röst gentemot ägare, investerare och marknaden.

Doxa är ett börsnoterat investmentbolag med fokus på fastighetsutveckling och aktivt ägande. Doxa bygger värde genom att strukturera och driva projekt i partnerskap, ofta i komplexa bolagsstrukturer. Med ett litet men handlingskraftigt huvudkontor i Malmö och en decentraliserad koncernstruktur med ca 100 bolag arbetar vi nära marknaden, affären och kapitalet.

Om tjänsten

Som Corporate Finance Manager tar du ett helhetsansvar för Doxas finansiella kommunikation och kapitalstruktur. Du är navet mellan bolaget och dess aktieägare, potentiella investerare, banker och andra externa intressenter. Redovisning och produktion av det finansiella underlaget ligger externt på en redovisningsbyrå, men det är du som kvalitetssäkrar, tolkar och paketerar budskapet samt ansvarar för att det kommuniceras tydligt och korrekt.

Du rapporterar direkt till VD och blir en nära partner till ledning och styrelse. Rollen är både strategisk och operativ, med ansvar för att säkerställa att kommunikationen av bolagets finansiella status håller hög kvalitet och bidrar till att bygga förtroende på kapitalmarknaden.

Ansvarsområden

Exempel på arbetsområden:
• Ansvara för extern finansiell kommunikation och investerarrelationer (IR)
• Förbereda och presentera rapporter, presentationer och budskap till aktieägare, investerare och analytiker
• Ha direktkontakt med banker, ägare och andra kapitalmarknadsaktörer
• Driva frågor inom kapitalstruktur, likviditet, räntor, säkringar och finansiering
• Delta i M&A-processer, värderingar och finansiell integration av nyförvärvade bolag

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och van vid att arbeta självständigt med stort eget ansvar. Du har en stark analytisk förmåga, kombinerat med en utpräglad kommunikativ sida och förmågan att bygga förtroende i externa relationer.

Vi tror att du:
• Är civilekonom eller har motsvarande akademisk bakgrund inom finans eller redovisning
• Har erfarenhet av noterad miljö, antingen från revision, bolagsrapportering eller Corporate Finance/IR
• Har mycket god förståelse för IFRS och finansiell rapportering
• Har arbetat med kapitalanskaffning, bankkontakter och finansiella frågor på koncernnivå
• Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Excel

Erfarenhet av fastighetsbranschen och/eller tidigare ansvar för investerarrelationer är meriterande.

Personliga egenskaper

Som person är du proaktiv, strukturerad och självgående. Du trivs i en dynamisk miljö där du får kombinera analys med kommunikation och där du har möjlighet att påverka bolagets utveckling på övergripande nivå. Du har en naturlig pondus, vågar stå för dina slutsatser och är van att röra dig i forum med höga krav på professionalism.

Vad erbjuder vi

Som Corporate Finance Manager på Doxa får du möjlighet att:
• Ha en nyckelroll i kontakten med ägare, investerare och kapitalmarknaden
• Arbeta nära VD, ledning och styrelse i en noterad miljö
• Vara med och driva bolagets tillväxtresa i en entreprenöriell och professionell kontext
• Få stort mandat och ansvar i en liten organisation med korta beslutsvägar

Ansökan

I denna rekrytering har Doxa International valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på tomas.vinnersten@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan om du finner rollen intressant.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson
Picture of contact person Tomas Vinnersten

Tomas Vinnersten

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

www.sjr.se

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.

Personuppgifter

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.