Möt Emma Nyhlén – kundansvarig på kontoret i region Syd

Emma Nyhlén har en gedigen historik tillsammans med SJR då hon har varit i kontakt och arbetat med företaget i olika former sedan 2006. Då studerade hon till redovisningsekonom och blev erbjuden ett sommarjobb som ekonomiassistent, via SJR. Sommarjobbet förlängdes till praktik inom ramen för hennes utbildning och senare till en heltidstjänst under sista terminen. Sedan dess har Emma arbetat med uppdrag såväl inom som utanför SJR.

Emmas erfarenhet sträcker sig från rollen som redovisningsekonom på olika företag, till att ansvara för konkursbokföring på en advokatbyrå – idag innehar hon rollen som kundansvarig på Malmökontoret i region Syd. Med sin omfattande kompetens inom ekonomi har hon förmågan att förstå olika bolagsstrukturer vilket är fördelaktigt i hennes nuvarande roll.

– Jag brinner för det personliga mötet och långsiktiga affärsrelationer. Med min bakgrund och SJR’s erbjudande inom våra kompetensområden känner jag mig trygg i min roll. Det är otroligt roligt att få komma nära våra kunder och få förtroendet att bidra till deras utveckling, berättar Emma.

Att lära känna sina kunder
I sin roll arbetar Emma främst med möten ute hos kund. Många av dialogerna handlar i grund och botten om att lära känna bolagen som hon arbetar med – en viktig aspekt för att veta vad företagen strävar efter och för att kunna tillgodose deras behov. Goda relationer grundar sig i det dagliga arbetet kring att förstå kundernas utmaningar och ambitioner.

– Min erfarenhet är att nära kundrelationer bygger på öppenhet. Som individ är jag väldigt öppen, frågvis och delar gärna med mig av mina tankar – vilket jag tror underlättar i mitt arbete med kunder. Jag upplever att de litar på mig och väljer att öppna upp sig. Det är ett ömsesidigt förtroende!, fortsätter Emma.

En professionell och öppen kultur
Emma beskriver arbetsmiljön på SJR som transparent och trivsam, där medarbetarna är drivna och engagerade. Kulturen genomsyras av professionalitet och produktivitet, men varvas likväl med lekfulla konversationer och peppiga kommentarer. Den interna kulturen präglar även de externa resultaten, något som Emma nämner som en av SJR’s framgångsfaktorer. Ytterligare faktorer för framgång är företagets nära och ärliga dialog med kunden, att vi är måna om konsulters utveckling och att vi gör regelbundna uppföljningar som möjliggör snabba omställningar.

"De framgångsfaktorer som finns inom bolaget speglar sig i arbetsmiljön på kontoret. Vi är alltid lyhörda för vad kunden vill – och med vår specifika kompetens om marknaden har vi förmågan att guida kunderna i en lyckosam riktning"

- Emma Nyhlén, kundansvarig

Tre snabba frågor:

Vad uppskattar du med SJR som arbetsgivare?
– Det jag uppskattar absolut mest är att arbetet innebär frihet under ansvar! Det främjar en bra balans mellan privat- och arbetsliv, jag kan jobba på morgonen eller kvällen beroende på vad som passar min vardag. Det är ett stort plus för mig som har tre barn.

Hur fungerar arbetet och den interna sammanhållningen under covid-19?
– Kontoret i region Syd är öppet och vi har stora ytor, vilket är praktiskt i coronatider. Om man känner sig det minsta krasslig arbetar man hemifrån och vi har möten via Teams varje morgon där alla är delaktiga. Vår starka interna kultur gör att arbetet fungerar fortsatt väldigt bra, vilket vi är tacksamma för – dessutom har jag blivit vass på digitala möten!

Vilket är ditt hittills bästa minne från tiden på SJR?
– Sedan jag började har jag landat tre affärer med bolag i Danmark! Det är lite av en ny marknad för oss, vilket känns otroligt roligt. Det gör mig än mer peppad på att utvecklas vidare!

Karriärrådgivning vid omstrukturering | Läs om det på nästa sida