SJR söker Business Manager New Market – Hero

SJR söker Business Manager New Market

SJR logga.png


SJR växer och står inför en spännande framtid när vi nu går in på vårt trettionde år! Med siktet inställt på att etablera och utveckla SJR på nya geografiska marknader söker vi nu en Business Manager New Market. Vår övertygelse är att arbetsmarknadens karta har ritats om och att det faktum att vi nu arbetar mer flexibelt och digitalt än någonsin ger möjligheter för kunder och kandidater att mötas på nya sätt och på nya orter. Och så även vi! Vi söker dig som vill hänga med på vår fortsatta resa genom att etablera och utveckla SJR:s erbjudande på nya orter och bidra till att hjälpa företag och människor att hitta varandra och växa tillsammans. Hos oss får du arbeta under ett väletablerat varumärke i en variationsrik, flexibel och utvecklande roll. En viktig nyckel till att många av våra medarbetare trivs och stannar hos oss över tid är att vi har kul på jobbet, vi hjälper och stöttar varandra såväl i med- som motgång och vi firar gärna våra framgångar tillsammans!

SJR in Sweden AB har drivit utveckling av konsult- och rekryteringsverksamhet i 30 år – med en grundläggande idé att hjälpa företag med rätt kompetens och människor med rätt utmaning. Vår expertis ligger i att identifiera och engagera specialister och chefer åt uppdragsgivare med krav på hög kompetens. Genom vår gedigna erfarenhet av hantverket, ett omfattande nätverk och en följsam arbetsmetodik kan vi utvecklas och nå framgång tillsammans! SJR har idag cirka 500 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, och W Executive Search AB.

Om tjänsten

I rollen som Business Manager New Market har du det spännande och viktiga uppdraget att sätta SJR på kartan genom att etablera och utveckla vårt varumärke på nya geografiska marknader och områden i Sverige. Du förväntas på såväl en strategisk som operativ nivå driva och leda regionen i rätt riktning och i linje med företagets ambition. Att bygga och förädla förtroendefulla relationer kommer att vara avgörande, detta genom att upprätthålla nätverk och ständigt träffa nya intressanta och potentiella kunder vid sidan av befintliga. Uppdraget är mångsidigt, för att trivas i rollen bör du lockas av att arbeta med både kundbearbetning, tillsättning av uppdrag och att utveckla företagets anställda konsultmedarbetare.  

Vem är du?

Din roll är betydelsefull då du ansvarar för att etablera SJR på nya och för oss oupptäckta marknader varför det är högt värderat att du har ett starkt eget driv och en entreprenöriell ådra. Du är initiativtagande, målfokuserad och orädd med en förmåga att utmana befintliga tillvägagångssätt och finna nya vägar framåt. Vidare har du ett gott affärsmannaskap med förståelse för verksamhetsstrategier och prioriteringar samt god kunskap om affärsdrivande faktorer.

Vi söker dig som har erfarenhet av en ledande affärsnära roll inom konsult- och rekryteringsbranschen som lockas av att arbeta flexibelt och digitalt och som nu vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss. Du är högskoleutbildad eller motsvarande, med en god förståelse för det som är SJR:s kärnverksamhet, van att snabbt sätta dig in i olika organisationer och har ett konsultativt förhållningssätt till såväl kunder som kandidater. Du har en positiv grundsyn, är relationsbyggande med en förmåga att skapa och utveckla idéer både irl och digitalt. Som person är du strukturerad och kan med självklarhet växla mellan olika arbetsuppgifter. Vidare har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i både svenska och engelska. 

Varför SJR?

SJR:s företagskultur kännetecknas av glädje, högt i tak, att vi är målinriktade, engagerade och samtidigt kvalitetsmedvetna. Här finns det möjlighet att komma in i en koncern där det finns mycket stöd i form av inarbetade processer och mycket kunskap att hämta runtom i organisationen, samtidigt som det finns en frihet att skapa något nytt och kunna påverka framåt i stor utsträckning både inom sitt område och inom koncernen i stort. Vi är mycket stolta över vårt väl fungerande hållbarhetsarbete som genomsyrar hela organisationen och där du som medarbetare också erbjuds möjlighet att vara aktiv och bidra t e x genom något av våra ideella engagemang.

Ansökan 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta koncernens HR Manager Michaela Björsell på telefonnummer 070-921 73 17 eller Research Consultant Christina Singelman på telefonnummer 073-421 79 87. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.  

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess 

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. 

Varmt välkommen med din ansökan! 

 

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy

Kontakt

Michaela Björsell

HR chef