Ansökan är stängd
Redovisningsekonom till Ex-Change Parts
Om tjänsten
Är du en senior Redovisningsekonom som söker en ny utmaning? Vill du dessutom arbeta i en bred och varierad tjänst i en familjär och samtidigt internationell miljö tillsammans med engagerade kollegor? Här får du möjligheten att bidra med din gedigna erfarenhet inom redovisning i ett växande bolag på en internationell marknad i en spännande bransch. Vi söker dig som verkligen uppskattar redovisningens alla delar men som också vill bidra med förbättrings- och utvecklingsprojekt. Känner du igen dig? Då vill vi gärna träffa dig!
I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med redovisningen för Ex-Change Parts samt övriga bolag inom koncernen. Du arbetar från ax till limpa med hela redovisningsflödet och supporterar andra avdelningar med redovisningsfrågor. Utöver redovisningsarbetet så ansvarar du även för löner, HR-administration samt blir företagets kontorsansvarig/office coordinator.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Löpande bokföring
• Månadsvis avstämning av balanskonton
• Leverantörsbetalningar
• Kundfakturering och påminnelsehantering
• Stämma av och rapportera moms, skatt, arbetsgivaravgifter, periodisk sammanställning samt redovisning till SCB
• Löner för medarbetare och HR administration
• Kontorsansvarig/Office Coordinator
• Kontakter med revisorer
Din arbetsplats är placerad i nyrenoverade och trevliga lokaler i Wenner-Gren Business Center i centrala Stockholm.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har bred erfarenhet av redovisning och har varit delaktig i arbetet med årsbokslut och årsredovisningar. Du har erfarenhet och kunskap om redovisningsregler och kommer att arbeta enligt K3. Vidare är du systemvan med goda kunskaper inom Excel. Rollen kräver att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift: koncernspråk engelska.
Personliga egenskaper
Som person är du ambitiös och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du är prestigelös, strukturerad och kommunikativ. För att trivas hos tror vi att du är positiv och tycker om att tillhöra ett mindre kontor där kulturen är varm och familjär.
Vad erbjuder vi
Du kommer att erbjudas en bred och varierad roll där det egna ansvaret får stort utrymme. Här får du möjlighet att arbeta i en trivsam och familjär miljö på ett kontor tillsammans med trevliga och engagerade kollegor.
Om företaget
Ex-Change Parts AB supporterar den globala helikopterindustrin genom försäljning av komponenter, reservdelar, verktyg, helikoptrar och närliggande tjänster. Företaget är marknadsledande inom sitt segment på pre owned-marknaden med en kundbas på över 2 000 kunder över hela världen. Ex-Change Parts AB är ett familjeägt företag som grundades 1999. Verksamheten växer stadigt med god lönsamhet och omfattar idag 25 medarbetare fördelat på kontoret i Stockholm, Singapore och lager och engineering i Borlänge. Läs mer på https://ex-changeparts.com/
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Ex-Change Parts med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Van Egeraat på 070-4715908. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Karin Van Egeraat
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.