Office Coordinator till Alps Alpine
Finance/Legal Region Göteborg
Jag är intresserad
Alps Alpine levererar mer än 40 000 olika komponenter till nästan 2000 företag över hela världen. Alps Alpine är en av världens främsta tillverkare av elektroniska komponenter för dator, kommunikation och elektronisk utrustning till fordonsindustrin. Vi finns i 24 olika länder över hela världen och på över 100 platser i dessa länder. 4000 ingenjörer hjälper oss att förverkliga Alps Alpine´s vision: ”Perfecting the Art of Electronics”. I Göteborg har vi kontor på Gruvgatan 37 i Högsbo industriområde, där arbetar idag 90 medarbetare. Läs gärna mer på vår hemsida!
Alps Alpine befinner sig i en expansiv fas och söker nu en Office Coordinator! Här blir du navet i verksamheten och en viktig del i teamet. Alps Alpine är ett dynamiskt och innovativt företag där du erbjuds en trygg och stabil arbetsplats på ett företag i internationell miljö med familjär anda.
Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Högsbo, Göteborg.
Om tjänsten
Som Office Coordinator är du en central del av verksamheten. Rollen är bred med många olika arbetsuppgifter och du kommer ha det huvudsakliga ansvaret för att skapa en välkomnande och trevlig arbetsmiljö och se till att kontoret fungerar smidigt. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel:
- Reception och telefon: ta emot medarbetare och besökare, hantera parkeringsapp- och tillstånd, besvara telefonsamtal och vägled till rätt person
- Administration: hantera key tags och larmsystem, beställa kontorsmaterial, boka hotell och resor, sköta semesterlistor, hantera sekretessavtal, boka möten och ge administrativ support till medarbetare, arrangera AW:s, konferenser och liknande evenemang
- Ekonomi: granska reseräkningar och traktamenten, hantera beställningar av Eurocard, tjänste- och poolbilar, trängselskatt
- Kontorslokal: se till att kontorsutrymmen är i gott skick, förbereda konferensrum inför möten, ha kontakt med externa leverantörer kring exempelvis fastighet och städ samt inventering
Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig med erfarenhet av en liknande tjänst sedan tidigare, du är trygg att arbeta administrativt och har ett naturligt servicetänk i det du gör. Du har lätt för att kommunicera med andra och då bolaget har många internationella medarbetare pratar du både svenska och engelska obehindrat.
I ditt arbete är du organiserad och har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på detaljer. Du har lätt för att skapa struktur i det du gör och har en blick för vad som behöver göras. Som person ser vi att du är positiv och lösningsorienterad, du är prestigelös och hjälper till där det behövs. Vidare ser vi att du är en person med service ut i fingertopparna och har lätt för att ta egna initiativ.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy
Kontakt
Sofia Erikson
Om SJR
SJR in Sweden är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance/Legal, HR/Kommunikation, Inköp/Logistik, IT och Management.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy https://sjr.se/integritetspolicy/