Office Coordinator med erfarenhet av redovisning till Traction – Hero

Office Coordinator med erfarenhet av redovisning till Traction

Traction logga.png

Har du erfarenhet av löpande redovisning på ett mindre-/ medelstort företag? Är du intresserad av att ta helhetsansvar för kontorsadministration och assistera VD och analytiker i det börsnoterade investmentbolaget AB Traction? Är du serviceinriktad, utåtriktad och noggrann? Då kan det vara dig vi söker!

Ansvarsområde och arbetsuppgifter
I rollen är du ansvarig för den löpande dialogen med bolagets redovisningsbyrå, ansvarar för planering, kommunikation, textbearbetning, utskick och löpande kontorsadministration. I tjänsten ingår att assistera VD och bolagets analytiker som ansvarar för framtagande av kvartalsrapporter och styrelsematerial. Du rapporterar till VD och bolagets analytiker.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Kontaktansvarig mot bolagets redovisningsbyrå som ansvarar för den löpande redovisningen
  • Assistera Tractions VD och andra medarbetare med löpande kontorsadministration
  • Kontroll av genomförda värdepappersaffärer och andra transaktioner
  • Kontorsansvarig
  • Löpande bevakning av betalningar, värdepappersdepåer och likviditet
  • Hantering och upphandling av leverantörer, utlägg, attest, beställningar
  • Kontaktansvarig mot bolagets revisorer, myndigheter samt centrala leverantörer
  • Koordinator i samband med framtagande av årsredovisningar, årsberättelse, kvartalsrapporter och styrelsematerial i samarbete med bolagets analytiker
  • Hantering av pressmeddelanden och ansvarig för bolagets hemsida

Arbetstid är på 50-75% med högre arbetsbelastning under rapportperioder. Tractions kontor ligger på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm.

Erfarenhet och kvalifikationer
Vi ser gärna att du har minst fyra års arbetslivserfarenhet av att arbeta med löpande redovisning, har erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning i ett mindre-/ medelstort företag och har relevant utbildning. Du har goda IT-kunskaper och är van att arbeta självständigt. Vidare har du god stilistisk förmåga i huvudsakligen det svenska språket och talar obehindrad engelska.

Som person är du strukturerad, noggrann och har god kommunikationsförmåga. Du har en känsla för siffror och är självgående samt trygg i dig själv. Vidare är du social, prestigelös och har en positiv attityd.

Om Traction
Traction är ett börsnoterat investmentbolag med aktiva ägarintressen i noterade och onoterade mindre och medelstora företag. Traction bedriver också en investeringsverksamhet i syfte att uppnå en god avkastning på bolagets kapital genom finansiella placeringar i huvudsakligen andra noterade företag och räntebärande tillgångar. Tractions roll som ägare bygger på ett aktivt och långsiktigt engagemang i nära samarbete med andra aktiva delägare, entreprenörer och företagsledningar. Traction har inget fokus på specifika branscher utan bedriver ett utvecklings- och förändringsarbete som är applicerbart i samtliga företag som ämnar prioritera affärsmässighet, långsiktighet och sunt företagande. Tractions aktier handlas på Nasdaq Stockholm (Mid Cap-listan).

Ansökan
I denna rekrytering har Traction valt att samarbeta med SJR. Arbetet med urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson, Sebastian.Ragnarsson@sjr.se

Vi arbetar med kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/integritetspolicy/

Varmt välkommen med din ansökan.

Om SJR

SJR in Sweden är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance/Legal, HR/Kommunikation, Inköp/Logistik, IT och Management.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan. 

Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
 
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
 
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
 
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy  https://sjr.se/integritetspolicy/