Ansökan är stängd
Finansinriktad kundansvarig backofficemedarbetare till Kaptena Sverige AB
SJR tillsätter nu en finansinriktad kundansvarig backofficemedarbetare till Kaptena Sverige AB.
Kaptena utvecklar och digitaliserar det svenska ekosystemet för onoterade värdepapper. Deras mål är att göra det enklare att starta, driva, äga och investera i onoterade företag. Idag erbjuder Kaptena två värdeskapande tjänster: Kapsure - "ISK" för onoterat Kapclear - "Den Smarta Aktieboken” för onoterat och sitter i inbjudande lokaler i centrala Stockholm.
Detta är en konsultrekrytering vilket innebär att du blir anställd konsult via SJR den första perioden om 6 månader, därefter är tanken att man blir erbjuden en anställning hos Kaptena förutsatt att alla parter är nöjda. Uppdraget startar under januari/februari
Om tjänsten
Arbetet som kundansvarig backofficemedarbetare är en central del av Kaptena. Arbetets huvuduppgifter är att ansvara för kundrelationen med befintliga och nya kunder. Befintliga kunder hjälper du framför allt med transaktioner men även corporate actions. Nya kunder hjälper du främst med on-boarding-processen och transaktioner. Tjänsten innebär också nära kontakter med våra partners, depåinstitut och rådgivare och med våra kunders målbolag. Du rapporterar till Head of Administration och ingår i ett backoffice team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Onboarda kunder i Kapsure och Kapclear
-Hantera, administrera och följa upp kundernas aktiviteter i deras försäkringar
-Administrera och kontrollera Kapclear
-Administrera och förstå olika värdepapper som ska ägas i försäkringen
-Ha löpande kontakt med samarbetspartners och bistå med hjälp vid frågor
-Se till att rutiner med depåinstitut och försäkringsbolag följs
-Ta kundmöten och presentera Kaptenas tjänster
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har följande kvalifikationer;
Hög arbetsförmåga och flexibilitet.
- Noggrann.
- Ansvarstagande och engagerad.
- Kundorienterad.
- Kommunikativ och kreativ.
- Självgående lagspelare.
- Insuresec- och/eller Swedseclicens är meriterande.
Rollen kräver en hög administrativ förmåga, uttalad samarbetsförmåga och relationskompetens, samt en förmåga att jobba såväl självständigt som prestigelöst i grupp med kollegor. För att lyckas i rollen ser vi att du har 3–5 års erfarenhet inom bank eller försäkring. Du har ett stort intresse för den finansiella marknaden och besitter en grundkunskap inom försäkring och värdepappersbranschen. Vi söker dig som vill vara med och bygga Kaptenas varumärke. Du som vill vara med tidigt och ser värdet i att bygga upp ett bolag med allt som medföljer. Vi vill ha dig som vågar tänka utanför boxen och som vill jobba för att driva bolaget framåt. Kaptena är ett tjänstebolag i förtroendebranschen. Vi ställer höga krav och förväntar oss ett stort engagemang. I gengäld erbjuder vi stora utvecklingsmöjligheter med goda förmåner.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-01-12.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Kontaktperson
Malin Lindqvist
Om SJR
SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.
SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.
Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.
Vår process
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Här kan du läsa mer om ansökningsprocessen.
I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft. Här kan du läsa mer om vår rekryterings- och tillsättningsprocess.
Personuppgifter
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla s.k. känsliga personuppgifter såsom exempelvis hälsa eller medlemskap i fackförening. Här hittar du information om känsliga personuppgifter.
Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post till följd av GDPR.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter, se vår integritetspolicy.