Kredithandläggare med holländska
Finance/Legal Region Stockholm
Jag är intresseradVår kund, som är ett av Sveriges ledande bolag inom IT-lösningar, söker vi nu en holländsktalande kredithandläggare som kommer arbeta mot bolagets holländska kunder.
Uppdraget är en Hyr/Rekrytering, dvs du börjar som konsult och därefter finns det stor möjlighet till överrekrytering till kund. Kunden erbjuder en hybrid med möjlighet att arbeta hemifrån tre dagar per vecka.
Rollen
Du kommer ingå i teamet Credit & Collection, som är en stödfunktion inom företaget. Du välkomnas in i en internationell miljö och rollen är bred med många kontaktytor, både internt och externt.
Som kredithandläggare arbetar du aktivt för att minimera kundens kreditrisker och kapitalbindning. Du gör kreditbedömningar av både nya och befintliga kunder och ansvarar för bevakning av krediter, hanterar kreditgränser och betalningsvillkor. Du förser säljorganisationen med relevant information samt hanterar olika finansieringslösningar för det holländska kundsegmentet.
Din profil
Vi söker dig med ekonomisk bakgrund och som behärskar det holländska språket i både tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet av kredit och Krav är det självklart en merit, men inget krav. I denna tillsättning är dina holländska språkkunskaper av största vikt samt personlig lämplighet.
För att lyckas ser vi att du är resultat- och serviceinriktad och du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Vidare har du hög samarbets- och kommunikationsförmåga. Utöver detta har en vilja att utvecklas och växa med företaget.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-18.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy