Junior redovisningsekonom till familjärt företag i Söderort – Hero

Junior redovisningsekonom till familjärt företag i Söderort

Vill du arbeta i en spännande och omväxlande miljö på ett av Nordens största företag inom ädelmetallshantering? Detta är rollen för dig som har några års erfarenhet som ekonomiassistent och vill utvecklas till redovisningsekonom!

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som löper i minst 6 månader med möjlighet till överrekrytering till vår kund.

Om jobbet

Som junior redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande uppgifter inom hela ekonomiflödet. Kontoret är beläget i Västberga i Stockholm.

Dina främsta uppgifter

  • Löpande redovisning
  • Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut
  • Avstämning av balanskonton
  • Prognos-och budgetarbete
  • Proformor
  • Leverantörsreskontra
  • Intrastatrapportering
  • Trading


Din bakgrund

Vi söker dig som har en akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har några års arbetslivserfarenhet inom likande arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du är van att jobba i affärssystem och har du erfarenhet av Pyramid är det meriterande. Jobbet kräver flytande svenska och engelska i tal och skrift. Talar du även tyska eller finska är det meriterande.

Som person är du strukturerad, initiativtagande, lyhörd och organiserad. Du är van att jobba självständigt likväl som i ett team och har lätt för att kommunicera samt samarbeta. Vi ser gärna att du brinner lite extra för siffror och tycker Exceltabeller och budgetering är extra kul!

Anställning

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-04.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

  För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy

Kontakt

Gustav Kendel

Konsultchef