Junior HR-administratör till spännande bolag i Söderort – Hero

Junior HR-administratör till spännande bolag i Söderort

Är du en noggrann och strukturerad administratör med intresse av HR? Ta en minut och läs om denna möjlighet!

SJR söker nu för kunds räkning en junior HR-administratör.

Du kommer att hantera dagligt arbete med HR-administrativa uppgifter gällande anställning, förändringar i anställning samt avslut av personal. Du tar fram diverse intyg till våra medarbetare, tar fram bevakningslistor till övriga organisationen samt hanterar rapportering till myndigheter och andra samarbetspartners. I arbetet gentemot organisationen samt dotterbolag hanterar HR-Service Center tolv kollektivavtal. Det är en roll med stor frihet som ger dig möjlighet att arbeta brett och ta egna initiativ.

Vår kund är även inne i en förändringsresa där de ser över sina systemstöd. Det är ett arbete som är kritiskt för företagets framtid och du kommer att ha en viktig roll att spela

Du kommer att tillhöra ett team om 10 personer, där samarbete och dialog är av stor vikt. Vår kund är verksam inom restaurangbranschen och sitter i Årsta i södra Stockholm. Arbetet kommer, med anledning av rådande situation, att ske på distans till en början vilket dock kan komma att förändras längre fram.

Detta är ett konsultuppdrag via SJR med start omgående och som pågår i 6 månader, varefter eventuell förlängning kan bli aktuellt.

Vem söker vi?
Vi tror att du som söker har något eller ett par års erfarenhet av administrativt arbete inom HR, alternativt har relevant utbildning inom HR. Du är en van användare av Excel, och har en god generell förståelse för att arbeta i olika IT-system.

Du har en god kommunikativ förmåga, och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Noggrannhet och struktur är A och O i rollen, och du är inte heller rädd för att ta kontakt med kollegor i organisationen för inhämtning av information. Vi ser vidare att du är en flexibel och prestigelös teamspelare, som ser möjligheter i förändring.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan 

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-11. 

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. 

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet…


Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. 

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. 
Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. 

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

 

Kontakt

Gustav Kendel

Konsultchef