Interim Redovisningsansvarig med försäkringsbakgrund – Hero

Interim Redovisningsansvarig med försäkringsbakgrund

SJR tillsätter nu en Interim senior Redovisningsansvarig med försäkringsbakrund till ett familjärt och trivsamt pensionsförsäkringsbolag mitt i city. 

Här kommer du att få arbeta både högt och lågt, både självständigt och i team.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Uppdraget startar under april månad och pågår i minst 6 månader som en brygglösning under pågående rekrytering. 

Dina arbetsuppgifter

Arbetet innebär huvudsakligen att arbeta med löpande redovisning, konsolidering, månads- och årsbokslut.

I rollen ingår även att delta i arbetet med årsredovisning och delårsrapport samt myndighetsrapportering. Du kommer att vara delaktig i utveckling av enhetens rutiner och processer, implementering av nya regelverk samt vara bollplank och backup till övriga hos vår kund, kring såväl löpande redovisning som bokslutsfrågor.

Du arbetar självständigt, men också i hög grad i nära samarbete med övriga kollegor på Ekonomiavdelningen. 

Din profil

  • Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete som Redovisningsekonom inom försäkring eller pension där du arbetat brett med redovisning, konsolidering, bokslut och årsredovisning
  • Erfarenhet av rapportering till Finanssinspektionen
  • Du har goda kunskaper i Excel 
  • Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. 

Vem söker vi?

För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.

Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande uppgifter. Du talar och skriver flytande på engelska samt är duktig på Excel.

Lite mer information 

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-14.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

 

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy

Kontakt

Emma Hultberg

Talent Acquisition Manager