Gjensidige Sverige söker Growth and Customer Portfolio Manager – Hero

Gjensidige Sverige söker Growth and Customer Portfolio Manager

Gjensidige logga.png

Om Gjensidige

Gjensidige Försäkring är ett av Nordens största försäkringsbolag med verksamhet i Norge, Danmark, Sverige och Baltikum. I Sverige etablerades Gjensidige Försäkring år 2006 och erbjuder försäkringsprodukter till privatpersoner och näringsliv med utgångspunkt i visionen

”Vi ska känna kunden bäst och bry oss mest”.

Lockas du av att vara en del av ett bolag som vill utmana branschen och som är i en digital transformation? Söker du nya utmaningar och vill vara med att forma en ny roll utifrån verksamhetens behov? Vill du ha en roll med stor påverkan och med möjligheter att sätta din prägel på vår utveckling? – Då kan det vara just dig som vi söker!

I rollen som Growth and Customer Portfolio Manager blir du en del av ett multifunktionellt team som har passion för att skapa smarta lösningar för såväl både våra externa som interna kunder.

Rollen

Som Growth and Customer Portfolio Manager blir du en nyckelspelare i att skapa tillväxt för Gjensidige Sverige och förväntas använda dina färdigheter för att säkerställa att vi attraherar nya kunder, skapar lojalitet och optimerar våra distributionskanaler. Som Growth and Customer Portfolio Manager arbetar du proaktivt med att driva, stötta och utveckla organisationen i den strategiska riktningen, och verkar för att vi ska nå Gjensidiges tillväxt- och retentionsambitioner.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat analys, värdering, strategisk rådgivning och att driva projekt från start till mål, men även att arbeta med gap-analyser i syfte att snabbt förstå och möjliggöra beslutsfattande. Du ansvarar för att sätta en tydlig prioritering och riktning av vår CRM-strategi och kommer arbeta med att utveckla och implementera strategin för att optimera och öka tillväxt inom privatportföljen. Du har ett strategiskt ansvar för den data som krävs, vilket innefattar att agera beställare såväl mot interna avdelningar som externa leverantörer. I rollen ingår även att arbeta operativt med att implementera, testa och optimera kampanjer för att förbättra våra resultat i alla våra kanaler, samt att vara delaktig i utvecklingen av vår strategi för kundkommunikation.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa, implementera och målsätta kampanjer, därefter testa, rapportera och  analysera
  • Driva tillväxt för privatportföljen
  • Lönsamhets- och retentionsansvar för privatportföljen
  • Medverka till att utveckla distributionsmodell för privatportföljen
  • Sätta mål och uppföljning av topplinje
  • Omvärldsbevakning – följa upp konkurrens- och marknadsutveckling
  • Driva och delta i strategiska projekt för att säkerställa Gjensidiges långsiktiga mål
  • Ansvara för kampanj- och distributionsforum

För att lyckas i rollen koordinerar du och samarbetar tätt med våra interna funktioner såsom Marknad, Portfolio Management, Distribution, Digital utveckling och Data & Analys.

Du kommer att arbeta tillsammans med drivna och kompetenta kollegor, med stora möjligheter till personlig utveckling. Det är en liten avdelning och du behöver trivas med att vara en del av en grupp där högt tempo, flexibilitet och framåtanda är en del av vardagen.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vem är du?

Vi söker efter dig som har stor förståelse och ett intresse för affärer och affärsutveckling. Du är proaktiv, målinriktad och positiv med en stark inre drivkraft. Vidare är du ansvarstagande, förtroendeingivande och besitter en social och kommunikativ förmåga vilket gör att du har lätt för att bygga och utveckla långsiktiga relationer.

För övrigt önskar vi att du:

  • Har flera års erfarenhet av operativt CRM-arbete.
  • Besitter förmåga att driva förändring och har en utpräglad samarbetsförmåga och förmåga att hantera olika intressenter.
  • Har erfarenhet av att jobba analytiskt med optimering och analyskampanjer.
  • Gärna arbetat med kunddata, analys och datahantering.
  • Har en förståelse för vikten av samspelet mellan analys, data, kommunikation och övriga kanaler.
  • Om möjligt har erfarenhet av kundmodellering för att öka kundupplevelse och kampanjpresentation.
  • Har goda kunskaper inom MS Office; Power Point, Excel, Power BI etc.
  • Besitter god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, vilket innefattar att hålla presentationer och anpassa budskap efter mottagare.

Vad erbjuder vi?

Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till Gjensidiges tillväxt på den svenska marknaden i en kultur som präglas av våra tre kärnvärden – Skapa trygghet, Tänk nytt och Ta sats. Vår ambition är att bli det mest kundorienterade försäkringsbolaget i Norden och vi vill att alla våra kunder ska uppleva det vi kallar för “Gjensidige-upplevelsen”. Vår arbetsplats präglas av en mix av åldrar, erfarenhet och bakgrund och vi sitter i fräscha centralt belägna lokaler. Inspiration, utveckling och leverans är centrala delar i vårt ledarskap. Vi arbetar aktivt med jämställdhet, mångfald och hållbarhet både internt och i arbetet med våra kunder och samarbetspartners. Gjensidige tar ansvar och vi vill bidra till en bättre värld med ett socialt engagemang för ett tryggare samhälle. Din insats kommer ha stor betydelse för vår framtida framgång på den svenska marknaden och du får chansen att tidigt göra ett avtryck och forma din roll. Vi är en modern arbetsplats där man kan bedriva sitt arbete på ett flexibelt sätt med möjlighet till en bra balans mellan arbete och fritid.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Gjensidige med SJR Executive Search. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Seniorkonsult Anders Dareholt på 070-471 59 09 eller Researchkonsult Christina Singelman på 073-421 79 87. Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Kontakt

Anders Dareholt

Senior Consultant